محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی از سوی کشور‌های عضو سازمان ملل متحد

با اعلام آزمایش موشکی جدید از سوی پیونگ یانگ، ۶ عضو سازمان ملل متحد از کره شمالی خواستند تا اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - پس از پرتاب موشکی امروز کره شمالی، شش کشور عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا و ژاپن از پیونگ یانگ خواستند تا پیش از نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدامات بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کند.

فرانسه، انگلیس، ایرلند و آلبانی، کره جنوبی نیز به این درخواست پیوستند و از پیونگ یانگ خواستند تا در راستای هدف مشترک آنها یعنی خلع سلاح هسته‌ای وارد گفت‌وگو شود.

ستاد مشترک ارتش سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش ما یک موشک بالستیک مشکوک را که کره شمالی از خشکی به سمت دریای شرقی شلیک کرده بود، حدود ساعت ۷:۲۷ صبح امروز شناسایی کرد.»

این پرتاب در اوایل صبح در حالی انجام شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک تشکیل جلسه داده تا در مورد آزمایش موشکی هفته گذشته که پیونگ یانگ آن را موشک مافوق صوت نامیده است، بحث کند.

تحلیلگران گفتند که پیونگ یانگ ممکن است آخرین پرتاب را همزمان با نشست سازمان ملل متحد تعیین کرده باشد. شین بئوم چول، محقق مؤسسه تحقیقاتی استراتژی ملی کره، به خبرگزاری فرانسه گفت: این پرتاب دارای انگیزه‌های سیاسی و نظامی است.کره شمالی به آزمایش‌های خود برای تنوع بخشیدن به زرادخانه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، اما زمان پرتاب را در روز نشست شورای امنیت سازمان ملل تعیین کرد تا تأثیر سیاسی خود را به حداکثر برساند.

پارک وون گون، استاد دانشگاه زنان او‌ها در سئول، تعدد آزمایش‌های کره شمالی را نشان دهنده آن دانست که پیونگ‌یانگ می‌تواند برای پرتاب‌های پیش از المپیک پکن در ماه آینده آماده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تحریماشو رو وردارن تا اونام از این کارا نکنن
آخرین اخبار