نماینده عراقی: می‌روم ورزش رزمی یاد بگیرم!

یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به درگیری روز گذشته در پارلمان این کشور به کنایه اعلام کرد به دنبال یاد گرفتن ورزش رزمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان- «عقیل الفتلاوی» نماینده پارلمان عراق با کنایه زدن به درگیری فیزیکی در نخستین جلسه پارلمان این کشور نوشت: «برادران و خواهران گرامی سلام علیکم، من مدت کوتاهی از شما دور خواهم بود تا به یک سالن یا مرکز آموزش هنر‌های رزمی و آمادگی جسمانی بروم و آموزش ببینم تا بتوانم از خودم در صحن مجلس دفاع کنم. زیرا متوجه شدم که پارلمان گاهی با این منطق پیش می‌رود: هرکه بازوی قوی‌تر داشته باشد.»

روز گذشته (یکشنبه) نخستین جلسه پارلمان جدید عراق با ریاست «محمود المشهدانی» برگزار شد. براساس قانون عراق اولین جلسه پارلمان جدید را مسن‌ترین نماینده باید اداره کند که به او رئیس سِنی می‌گویند تا درخصوص رئیس اصلی پارلمان رای گیری شود.

در همین راستا درپی اعلام موجودیت چارچوب هماهنگی با ۸۸ عضو به عنوان بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق از سوی المشهدانی، جنبش صدر که پیش از این با ۷۳ عضو بزرگترین فراکسیون بود رئیس سِنی را دوره کرده و برخی از خبرگزاری‌های عراق اعلام کردند او را مورد ضرب و جرح نیز قرار دادند. پس از این اتفاق المشهدانی به بیمارستان منتقل شده و با فشار جنبش صدر جلسه پارلمان ادامه پیدا کرد. محمد ریکان الحلبوسی نیز به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد. اما به دلیل اتفاقات رخ داده برخی از نمایندگان این رای‌گیری را قانونی نمی‌دانند.

می‌روم ورزش رزمی یاد بگیرم!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار