برگزاری ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ورزشی در خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همزمان با دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برگزار می‌شود.

عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: به این مناسبت ۳۱۳ نهال درخت از امروز تا پایان سال با همکاری اداره کل منابع طبیعی و دستگاه‌های تابعه در سطح استان غرس می‌شود که این برنامه از امروز در ورزشگاه غدیر آغاز شده است.

وی گفت: برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در نقاط شهری و روستایی، محرومیت‌زدایی و فعال‌سازی ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان و رسیدگی به مناطق مرزی و محروم از دیگر برنامه‌های هفته مقاومت است.

عزیزی گفت:  تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، بصیرت‌افزایی و تولید محتوا‌هایی با شخصیت و سیره عملی سردار سلیمانی، معرفی شخصیت وی و برگزاری وبینار‌های مختلف با موضوع سلسله نشست‌های بصیرتی پیرامون تحلیل شخصیت و جایگاه سردار از دیگر برنامه‌هایی است که در خانه‌های جوانان شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: یکی از مهمترین رویکرد‌های ما در اداره ورزش و جوانان تکریم و بزرگداشت شهدا است که نخستین یادواره شهرستان بیرجند در این ایام برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی دستگاه‌های اجرایی استان که از چند روز قبل آغاز شده و در هفته مقاومت، تمامی مسابقات با عنوان «جام سردار دلها» برگزار خواهد شد.

عزیزی گفت: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف پیرامون تبیین وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی با همکاری دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها و همایش محوری روز مقاومت و تجلیل و تکریم شهدای ورزشکار نیز در این هفته پیش‌بینی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی پویش‌های مختلف اجتماعی از نذر نان تا ختم قرآن و اهدای خون و انجام رزمایش‌هایی با همت جوانان و کمک مومنانه از دیگر برنامه‌ها است.

وی گفت: مجموعه ورزش و جوانان استان در راهپیمایی ۹ دی حضور خواهند داشت و مکتب و سیره عملی شهدا، توجه به رویکرد مردمی برنامه‌های گرامیداشت هفته مقاومت توسط جامعه ورزش و جوانان نیز پیگیری خواهد شد.

عزیزی گفت: در قالب اردو‌های هویت آفرین جوانان، برای دومین سال پیاپی ۳۰ نفر از جوانان متشکل از سازمان‌های مردم نهاد از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه به مراسم سالگرد محوری سردار دل‌ها در گلزار شهدای کرمان اعزام می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: دغدغه مجموعه ورزش و جوانان به عنوان یک دستگاه فرهنگی این است که باید نام، مکتب و مرام سردار سلیمانی به عنوان سرباز ولایت، نظام و مردم برای همیشه نه در یاد و خاطره آحاد مردم که در سیطره و رفتار عملی آن‌ها تجلی پیدا کند که رسانه‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی می‌توانند داشته باشند.

وی گفت:  در ۲ سال گذشته ۴۰ مکان ورزشی اعم از سالن، چمن و سایر در استان به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است و این کمترین کاری است که مجموعه ورزش جوانان می‌تواند انجام دهد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار