سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت تفویض اختیار درباره اقلام مشمول معافیت تعاونی‌های مرزنشین

موهبتی گفت: برای تصمیم گیری درباره اقلام مشمول معافیت تعاونی‌های مرزنشین خواستار تفویض اختیار به استان ها هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موهبتی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در چهارمین جلسه کارگروه توسعه زیرساخت گفت: توسعه زیرساخت‌ها در بازارچه‌های مرزی، ارتباط تنگاتنگی با توسعه مراودات تجاری دارد و باید تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

او گفت: بازارچه‌های مرزی در استان‌های مرزی به ویژه در مناطقی مثل خراسان جنوبی در تأمین معیشت مردم و مرزنشینان نقشی به سزا دارند.


بیشتر بخوانید


موهبتی گفت: تأمین معیشت و رفاه اقتصادی مرزنشینان منجر به ماندگاری آنان در مناطق مرزی شده و به ایجاد و تقویت امنیت در استان و کشور کمک می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: خواهان انجام مبادلات تجاری در بازارچه‌های مرزی همچون سایر مناطق گمرکی هستیم و با توجه به تفاوت شرایط در کشور‌های همسایه و استان‌های مرزی، برای اقلام مشمول معافیت تعاونی‌های مرزنشین در تمام مرز‌های کشور نباید نسخه واحدی پیچیده شود.

او گفت: خواستار تفویض اختیار به استان‌ها در زمینه تصمیم گیری در خصوص اقلام مشمول معافیت تعاونی‌های مرزنشین هستیم.

موهبتی گفت: در حال حاضر ورود ۶۸ قلم کالا توسط تعاونی‌های مرزنشین مشمول معافیت صورت می گیرد که سهم برخی استان‌ها از این اقلام بسیار ناچیز است، لذا تفویض اختیار به مناطق در افزایش برخورداری تعاونی‌ها بسیار تأثیر خواهد داشت.

کوشش تبار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور نیز گفت: توجه ویژه به گسترش مبادلات اقتصادی با کشور‌های همسایه در جهت تولید و اشتغالزایی از جمله راهبرد‌های اصلی دولت سیزدهم است و ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزشی اسلامی و ملی از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.