بالارفتن آمار قربانیان اَبر توفان مرگبار فیلیپین+ تصاویر

شمار قربانیان اَبر توفان فیلیپین به ۳۷۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در پی وقوع اَبرتوفان «رای» شمار قربانیان این حادثه دست کم به ۳۷۵ نفر رسید.

طبق گزارش بی بی سی، ابرتوفان رای به همراه باد‌هایی با سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت سبب شد زمانی که جزایر جنوب شرقی این کشور را در نوردید، قریب به ۴۰۰ هزار نفر به خاطر حفظ جانشان دست به فرار کنند.

این در حالی است که قریب به ۵۰۰ نفر نیز زخمی شده اند و ۵۶ تن نیز از سوی پلیس محلی گزارش شده که مفقود شده اند.

تیم امداد و نجات، در شرح وخامت اوضاع، صحنه حادثه را «قتل عام» خوانده است. آمار قربانیان این حادثه در حالی تا کنون ۳۷۵ عدد ذکر شده که به دلیل سیل و رانش شدید، احتمال می‌رود جان‌های بیشتری در این حادثه از دست رفته باشد.

ابرتوفان در فیلیپین

«ریچارد گوردون» رئیس صلیب سرخ فیلیپین به بی بی سی گفت: بسیاری از مناطق برق ندارند؛ ارتباطات شان قطع است و آب اندکی در اختیار دارند. برخی از مناطق چنان هستند که به نظر می‌رسد بمباران شده اند و اوضاعی بدتر از جنگ جهانی دوم دارند.
فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعتی‌های هلال احمر درخواست‌های اضطراری را برای جمع آوری ۲۰ میلیون فرانک سوئیس (معادل ۲۲ میلیون دلار) به منظور تآمین هزینه‌های امدادی مطرح کرده اند.

ابرتوفان در فیلیپین

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیامی به «رودریگو دوترته» همتای فیلیپینی خود، این حادثه غم انکگیز را تسلیت گفت.

در بخشی از این پایام آمده است: امیدوارمتسلیت گرم ما را در خصوص پیامد‌های تراژیک این توفان که مناطق مرکزی کشوزتان را درنوردیده است، بپذیرید.

ابرتوفان در فیلیپین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۰:۴۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
ساختمانها که چیزیشون نشده فقط خونه های روستائی که با چوب و پوشال و برگ نخل و... هست خراب شدن ! جالب اینجاست تیربرق و.. که بادگیر نیستن افتادن زمن ولی ساختمانها تکون نخوردن و حتی شیروانی هاشونم سرجاشونه !! اینجا بود بیشتر خونه ها الان از ریشه دراومده بود خصوصا مسکن مهرها که با آب دهان و ... ساخته شدن !! اونسال که زلزله اومد اولین ساختمونهائی که خراب شدن مسکن مهر ها بودن !! والبته بااین وجود الان قیمت همین مسکن مهرها را یه سوال کنید در حد یه خونه ویلائی تو ترکیه و... هستش !!
آخرین اخبار