نشست مشترک نماینده کمیسیون اتحادیه اروپا با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

نشست مشترک نماینده کمیسیون اتحادیه اروپا با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با هدف بررسی اولویت‌های همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، نشست مشترک نماینده کمیسیون اتحادیه اروپا با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با هدف بررسی اولویت‌های همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ابتدای این نشست به تشریح ابعاد انواع مخاطرات طبیعی کشور از جمله وقوع زمین لرزه، سیلاب، خشکسالی و نیز پدیده‌های گرد و غبار و فرونشست زمین به دلیل تخریب قابل توجه سفره‌های آب زیرزمینی پرداخت.

وی با اشاره به بحران تنش آبی در کشور بر پیگیری راهکار‌های مناسب برای کاهش تنش آبی تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به ضرورت امکان دسترسی فوری به اطلاعات ماهواره‌ای در زمینه مخاطرات طبیعی از طریق برنامه کوپرنیک اتحادیه اروپا که شامل پروژه‌های ماهواره‌ای سنتینل اشاره کرد و گفت: تقویت شبکه لرزه نگاری کشور از طریق افزایش تعداد ایستگاه‌های لرزه نگاری و متعاقبا توسعه سیستم‌های هشدار زود هنگام زمین لرزه در ایران، با هیات کمیسیون اروپایی در میان گذاشته شد.

هیات کمیسیون اروپایی آمادگی خود را برای همکاری نزدیک‌تر در زمینه کاهش خطرپذیری بلایا در ایران و نیز عملیات امداد و نجات در مواقع اضطراری با سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان مرجع سیاست گذار در زمینه مدیریت بحران مخاطرات طبیعی اعلام کرد.


بیشتر بخوانید

لزوم کاهش خطرپذیری سوانح برای صیانت از جان مردم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سالهاست که غرب با باروکردن ابرها در اروپا مانع عبور ابرهای باران زا از غرب به شرق و به طبع آن ایجاد خشکسالی ها در منطقه ما شده اند !!!
آخرین اخبار