پیشنهاد اختصاص اعتبار به منظور جبران خسارات زلزله هرمزگان و سیل مهاباد

نجار از پیشنهاد اختصاص اعتبار برای رسیدگی به خسارات وارده ناشی از وقوع زلزله در استان هرمزگان و سیل در شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: بر اثر وقوع سیل در استان آذربایجان غربی خساراتی به اماکن مسکونی شهری، روستایی و تاسیسات زیربنایی و همچنین معابر شهری و جاده‌ها وارد شد.

وی افزود: برای تعمیر اماکن مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض و برای کمک بلاعوض جهت تامین لوازم معیشتی واحد‌های مسکونی و تجاری آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات بانکی ارزان قیمت تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی را تا سقف مبلغ ۳۰ میلیون تومان اعلام شد.

نجار تاکید کرد: همچنین تسهیلات بانکی جهت تأمین لوازم خانگی (معیشتی) اماکن مسکونی ۳۰ میلیون تومان به هیات دولت پیشنهاد اختصاص اعتبار داده شده است.

وی افزود: بر اثر وقوع زلزله ۲۳ آبان در استان هرمزگان خساراتی به اماکن مسکونی شهری، روستایی و تاسیسات زیربنایی و همچنین معابر شهری و جاده‌ها وارد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته جهت بازسازی اماکن مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۳۰  میلیون تومان و برای اماکن مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۳۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض پیشنهاد شده است.

وی افزود: کمک بلاعوض جهت تامین لوازم معیشتی واحد‌های مسکونی و تجاری آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف  ۲۰ میلیون تومان و کمک هزینه اسکان موقت به ازای هر واحد شهری و روستایی را تا سقف مبلغ ۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.

نجار تاکید کرد: همچنین جایگاه‌های دامی ۳۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به هیات دولت پیشنهاد اختصاص اعتبار داده شده است.


بیشتر بخوانید

لزوم کاهش خطرپذیری سوانح برای صیانت از جان مردم


انتهای پیام/

برچسب ها: سیل زدگان ، زلزله زده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار