رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا ازسوی سوخو ۳۰ روسی + فیلم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده سوخو ۳۰ این کشور هواپیمای جاسوسی آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری و مجبور به ترک آسمان منطقه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت همزمان با افزایش تنش‌های روسیه و کشورهای غربی برسر اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده سوخو ۳۰ ارتش این کشور روز جمعه هواپیمای شناسایی آمریکایی P-۸A (پی هشت ‌ای) را بر فراز دریای سیاه رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه افزود برای شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از نفوذ آن به مرز‌های دولتی روسیه، یک جنگنده سوخو ۳۰ از نیرو‌های پدافند هوایی منطقه نظامی جنوب به پرواز درآمد.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه (NDCC) در این باره اعلام کرد جنگنده سوخو ۳۰ روسیه، هواپیمای جاسوسی آمریکا را بر فراز آب‌های دریای سیاه رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه افزود پس از دور شدن هواپیمای نظامی جاسوسی آمریکا از مرزهای دولتی روسیه، جنگنده روسی با خیال راحت به فرودگاه بازگشت، و این اقدام طبق قوانین بین‌المللی دباره حریم هوایی کشورها انجام شده است.

این وزارتخانه ویدئویی از رهگیری هواپیمای آمریکایی توسط جت جنگنده روسی را به اشتراک گذاشت.

اسپوتنیک نشوت در اوایل هفته گذشته نیز جت‌های جنگنده روسی برای رهگیری و همراهی جت‌های رافال و میراژ۲۰۰۰ فرانسوی و همچنین هواپیمای سوخت‌رسان C-۱۳۵ نیروی هوایی فرانسه در حین پرواز بر فراز دریای سیاه، به پرواز درآمده بودند.

در حالی که تنش‌های روسیه و ناتو در بحبوحه ادعای غرب درباره تصمیم مسکو برای حمله به اوکراین، تشدید شده است. روسیه بار‌ها این اتهامات را رد کرده و افزوده است که ناتو از چنین ادعا‌هایی برای استقرار نیرو‌های بیشتر در نزدیکی مرز‌های روسیه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
رهگیری مهم نیست! واکنش عملیاتی مهمه! که متاسفانه یونایتد استیت با قدرت دلار... جذب مغزها...... اقتصادی بالا حتی دربرابر ویرانی دیگر کشورها!!...... نیروی نظامی قدرتمند وحامیان قدر...... تبلیغات عالمگیر برای قدرت نمایی ( فیلمهای هالیوودی)..... بکار گیری بدون محدودیت ازهمه نیروها ( حتی داعش)..... معرفی خود بعنوان ناجی جهان درجنگ بین الملل وباج خواهی های فراوان حتی ازمتحدین خود .....قدرت درسازمانهای بین المللی..... و................درموقعیتی همیشه هست که کشوری جرات نگاه چپ به آن ندارد البته درحرف وخیال وآرزو آمریکا خیلی وقته که نابود شده ویا داره نابود میشه .
آخرین اخبار