پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز پرستار

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز پرستار پیامی صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز پرستار به شرح زیر است:

به نام خدا

پرستار فرشته رحمت بیمار است؛ این یک تعبیر واقعی است و به هیچ وقت مبالغه‌آمیز نیست. هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

پنجم جمادی الاولی، سالروز ولادت فرخنده عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س)، بزرگ‌پرستار واقعه کربلا، فرصتی مغتنم برای یادآوری جایگاه پرستاری به عنوان یکی از شریف‌ترین و انسانی‌ترین مسئولیت‌های حرفه‌ای است.

پرستاری، این حرفه مقدس که در جوامع گوناگون از ارزشمندترین مشاغل و حِرَف به شمار می‌رود، در پرتو اندیشه دینی و در جامعه اسلامی ما، معنایی پربارتر یافته و با جلوه‌هایی از ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها در جریان حوادث انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس، همه اتفاقات و وقایع مختلف و به ویژه در این ۲۱ ماه درگیری با ویروس منحوس کرونا، بروز و ظهور یافته است.


بیشتر بخوانید


پرستاران، این قشر زحمتکش جامعه که با مهربانی، لبخند سلامتی و تندرستی را بر لبان بیماران جاری می‌سازند، به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان بهداشت و درمان کشور با تکیه بر دانش، تعهد، مهارت و تخصص آغشته به عطوفت و مهربانی، ضمن کاهش آلام بیماران، بخشی از بار نظام سلامت کشور را بر دوش گرفته و جانی تازه به کالبد جامعه می ‏بخشند.

بدون تردید ایثارگری‌های کادر پرستاری کشور که خالصانه و با شجاعتی ستودنی در میدان مبارزه با ویروس منحوس کرونا قد علم کرده اند، با شهادت تعدادی از خواهران و برادران عزیز پرستار طی این مدت، جلوه‌ای دو چندان یافته و به عنوان گواهی صادق بر وفاداری مجموعه پرستاری کشور به عهد پاک خود با خدا و مردم، در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم به یادگار خواهد ماند.

اینجانب به پاس فداکاری‌های پرستاران میهن، ضمن تبریک این روز عزیز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کادر درمان، از تلاش‏‌های بی وقفه و شبانه‏ روزی پرستاران، مراقبین و کادر درمانی تشکر می‏ کنم و در پایان یادآوری این مهم را ضروری می‌دانم که همه ما مکلفیم با رعایت دستورالعمل‏ های بهداشتی که در مهار بیماری کرونا بسیار موثر است، قدردان تلاش‌ها و زحمات این عزیزان باشیم.

به امید روزی که در سایه الطاف الهی با گذر موفق از بحران کرونا، شاهد رشد و بالندگی شاخص ‏های نظام سلامت استان و توسعه بیش از پیش خراسان جنوبی باشیم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.