مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی مطرح کرد؛

بررسی چند مرحله ای سوخت هواپیما برای عرضه در فرودگاه ها

مردانی گفت: به دلیل اهمیت استاندارد بودن سوخت هواپیما، آزمایشات کنترل کیفیت سوخت در چندین مرحله انجام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در استان ۲ مرکز سوختگیری هواپیمایی وجود دارد.

او گفت: این مراکز در دو فرودگاه استان مستقر در بیرجند و طبس فعال هستند.

مردانی گفت: پس از نشستن هواپیماها، کارشناسان و تکنسین‌های سوختگیری هواپیمایی به عملیات سوخت رسانی مشغول می‌شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: سوخت رسانی به هواپیما‌ها با توافق بین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: سوخت تحویلی به هواپیما‌ها به جهت اهمیت پرواز‌ها و لزوم رعایت استاندارد‌ها در سوخت، در چندین نوبت قبل از تحویل سوخت از نفتکش بررسی می‌شود.

مردانی گفت: بررسی‌ها و آزمایشات شامل نمونه برداری از سوخت و آزمایش ویژوال چک برای بررسی وجود ذرات و آب توسط کپسول آب یاب در سوخت است و همچنین توسط دستگاه asa ۳ میزان هدایت الکتریکی سوخت کنترل می‌شود؛ همچنین دانسیته و گراویتی سوخت نیز بررسی می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در مرحله بعد در زمان تخلیه سوخت در مقصد نیز در دو مرحله سوخت تحویلی بررسی می‌شود.

او گفت: بعد از گذشت یک شبانه روز از زمان تخلیه و ته نشینی سوخت، از سوخت نمونه برداری انجام شده و به اداره کل سوختگیری کشور در تهران ارسال می‌شود و پس از تأیید، اجازه برداشت از مخزن داده می‌شود.

مردانی گفت: در زمان بارگیری سوخت برای انتقال به هواپیما نیز بررسی‌ها انجام می‌شود و در هنگام تحویل سوخت به هواپیما نیز فیلتر‌های ۲ مرحله‌ای بررسی سوخت را انجام می‌دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، سوخت رسانی به همه پرواز‌ها صورت می گیرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.