استراتژیست ارشد ترامپ دادگاهی می شود

پس از آنکه استیو بنن از همکاری با کمیته تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره اجتناب کرد، پرونده کیفری علیه وی به جریان افتاد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آکسیوس، یک قاضی دادگاه در آمریکا اعلام کرد محاکمه استیو بنن به عنوان استراتژیست ارشد دونالد ترامپ به اتهامات کیفری در دست داشتن در حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه از سر گرفته خواهد شد.

یک مقام قضایی آمریکا گفت: از آنجایی که رسیدگی به پرونده استیو بنن یک پرونده کیفری است برای همین می‌خواهیم با سرعت پایین و با دقت به بررسی آن بپردازیم.

استیو بنن تاکنون از همکاری با کمیته تحقیقات درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره اجتناب کرده است و همین امر باعث به جریان افتادن پرونده کیفری علیه او شده است. 

از سوی دیگر، مایکل بولتون، بازرس کل دفتر پلیس کنگره آمریکا گفت: از زمان شورش ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره تا به حال بیش از ۲۰۰ افسر پلیس شغل خود در کنگره را ترک کرده اند و ما هم اکنون به شدت با کمبود نیرو برای محافظت از ساختمان کنگره مواجهیم.

وی ادامه داد: استخدام و آموزش افسران جایگزین ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

در جریان حمله به ساختمان کنگره بیش از ۱۴۰ افسر پلیس توسط مهاجمان مجروح شدند. یکی از این افسران به نام برایان سیکنیک به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. در این حادثه در مجموع پنج تن جان خود را از دست دادند.

بولتون در ادامه گفت: تا به حال بیش از ۲۰۰ درخواست برای ارتقای امنیت نیرو‌های پلیس در کنگره داده ایم که تنها ۶۱ مورد آن مورد تایید قرار گرفته است.

از جمله مواردی که مورد تایید قرار گرفته می‌توان به صدور مجوز برای داشتن تلفن همراه برای افسران کنگره اشاره کرد چرا که گفته می‌شود در ۶ ژانویه سال جاری یکی از شکایت‌های افسران به دلیل ضعیف بودن ارتباطات رادیویی بوده است.

بولتون در اظهارات خود شهادت داد که پلیس کنگره از زیرساخت‌های امنیتی کافی در زمینه جمع آوری اطلاعات و تخصص کافی برای جلوگیری از حملات آینده برخوردار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار