همکاری رییس سابق کارکنان کاخ سفید با کمیته تحقیقات حمله به ساختمان کنگره

مارک میدوز قرار است با کمیته تحقیقات حمله به ساختمان کنگره همکاری و برخی اسناد و مدارک در زمینه آشوب‌های انتخاباتی را ارائه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک میدوز، رییس سابق کارکنان کاخ سفید در زمان ترامپ گفت قرار است در مورد حوادث و آشوب‌های انتخاباتی و حادثه حمله به ساختمان کنگره شهادت دهد.

بنی تامپسون، رییس کمیته تحقیقات در این باره گفت: میدوز از طریق وکیلش این خبر را به اطلاع اعضای کمیته رسانده است. کمیته قطعاً صحت گفته‌ها و شهادت‌های میدوز را با اسنادی که در دست دارد انطباق خواهد داد.

میدوز یکی از ده‌ها نفر از نزدیکان و همکاران سابق دونالد ترامپ بود که علی رغم دریافت احضاریه رسمی از دادگاه از همکاری با کمیته تحقیقات کنگره سر باز می‌زد.

ترامپ متهم است که با تحریک طرفدارانش برای لغو نتایج انتخابات باعث حمله آن‌ها به ساختمان کنگره شده است. در این حادثه پنج تن جان خود را از دست دادند. پس از حمله انگلیس به ساختمان کنگره آمریکا در قرن نوزدهم، حمله طرفداران ترامپ به کنگره بی سابقه‌ترین مورد در تاریخ معاصر این کشور تلقی می‌شود.

کمیته تحقیقات کنگره در ۲۳ سپتامبر سال جاری میدوز را به دلیل ارتباطش با ترامپ و حوادث ۶ ژانویه برای حمله به ساختمان کنگره به دادگاه احضار کرده بود.

در سوی دیگر، دادستان آمریکا روز گذشته یک فرد از آیلند را به اتهام اعمال خشونت علیه پلیس در روز ۶ ژانویه بازداشت کرد. این فرد که تیموتی دزاردینز نام دارد متهم است با استفاده از پایه یک میز چوبی به نیرو‌های پلیس حمله شده و راه را برای ورود مهاجمان به ساختمان کنگره باز کرده است.

تا به حال نزدیک به ۷۰۰ نفر به اتهام دست داشتن در آشوب‌های انتخاباتی و حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری میلادی بازداشت و محاکمه شده اند. در این میان نزدیک به ۲۰۰ نفر از نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا نیز احضاریه دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار