بازداشت یکی از مظنون‌های ترور جمال خاشقچی

منابع خبری از بازداشت یکی از مظنون‌های ترور جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی در فرودگاهی در فرانسه خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه از بازداشت یکی از مظنون‌های قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی در فرودگاه «شارل دوگل» پاریس، پایتخت فرانسه خبر داد.

منابع قضایی و فرودگاهی نیز در این باره اعلام کردند: «فردی با نام "خالد الطایبی" از اعضای تیم ترور کننده جمال خاشقچی در سال ۲۰۱۸، روز سه‌شنبه در فرودگاه شارل دوگل، خارج از پاریس، بازداشت شد.»

منابعی از پلیس نیز در این باره به خبرگزاری رویترز گفتند: «فرانسه براساس مجوزی که ترکیه در سال ۲۰۱۹ برای این کشور صادر کرد، عمل کرده است.»

رادیو آرتی‌ال فرانسه نیز اعلام کرد این فرد از افراد سابق گارد سلطنتی عربستان سعودی است که گمان می‌رود در ترور جمال خاشقچی دست داشته است. این رسانه، نام فرد بازداشت شده را بر اساس کپی پاسپورت و جزئیات سفرش، «خالد عده الطایبی» عنوان کرد.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار ۵۹ ساله عربستان سعودی بود که در ترکیه زندگی و برای نشریه آمریکایی واشنگتن پست کار می‌کرد. او در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد.

خاشقچی یکی از مخالفان رژیم آل سعود بود که برخی عقیده دارند به دستور شخصِ «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، به قتل رسیده است.

این جنایت به دلیل اقدامات گسترده ترکیه، که بازتاب آن هنوز ادامه دارد، افکار عمومی جهانی را تکان داد و مانع از بسته شدن بی سر و صدای پرونده با احکام نهایی دادگاه سعودی در سال ۲۰۲۰ شد. در تازه‌ترین اقدام نیز قوه قضائیه ترکیه از همتای سعودی خود خواست نتایج محاکمه قاتلان خاشقچی را در اختیار این سازمان قرار دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۰۹:۲۹ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
آل سعود با باج سنگینی که به آمریکا و صهیونیست ها داد از فروپاشی خودش جلوگیری کرد. فروپاشی!؟ آره فروپاشی چون با قدرت رسانه ای که اینها دارن میتونن یه کشور و یک ملت نابود کنن فقط با رسانه البته اگر خاشقی رو ترور نمیکردن بلخره به آل سعود ضربه میزد و شایدم سرنگون چون گروهای مسلحی هم بودن که گوش به فرمانش بودن و از براندازان خاندان کثیف آل سعود بودن و هنوز هم هستند این گروه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
بابا ول کنین دیگه اون بنده خدا تا حالا استخون هاش هم پوسیده ،هنوز دست بردار نیستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
کشتن خاشقی اشکالی نداره چون عربستان حقوق بشر رو رعایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
خاشقی هم یکی از نوکراشون بوده
آخرین اخبار