مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی خبر داد؛

استقرار سامانه‌های گمرکی در بازارچه‌های مرزی دوکوهانه و میل ۷۳

رحیمی زاده گفت: برای تسریع در روند بازگشایی بازارچه های مرزی دوکوهانه و میل ۷۳، سامانه های گمرکی در این بازارچه ها مستقر شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: بازارچه مرزی ماهیرود یکی از مجموعه‌های فعال برای تجارت با افغانستان است.

او افزود: در سال ۹۸ میزان صادرات به افغانستان از این معبر مرزی ۴۴۰ میلیون دلار بوده است که در سال ۹۹ این رقم به ۸۴۰ میلیون دلار رسیده است که رشد ۱۰۰ درصدی را در این حوزه شاهد بوده ایم که نشان از پتانسیل بالای تجارت با افغانستان دارد.

رحیمی زاده با اشاره به اینکه باید چالش‌ها و مشکلاتی که در مرز ماهیرود وجود دارد حل شود بیان کرد: ماهیرود در ابتدای کار فقط یک بازارچه مرزی بوده است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و پیشرفت‌های کار به یک معبر رسمی تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی عنوان کرد: طبق آمار و ارقام، ماهیرود در چند سال گذشته در رتبه دوم بازارچه‌های مرزی کشور قرار داشته است.

او با اشاره به اینکه طبق پایش‌ها حدود ۱۰ هزار نفر در اطراف این منطقه ساکن بوده اند که ظرفیتی خوب برای توسعه تجارت به شمار می‌رفتند، اظهار کرد: بعد از تعطیلی برخی از بازارچه‌ها از سوی افغانستان این جمعیت به ۵ الی ۶ هزار نفر رسید.

بازگشایی مرز یزدان با تقاضای مردم

رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: با تقاضای مردمی دوباره مرز یزدان علی رغم تحولات افغانستان فعال شده است که چارت سازمانی برای آن تعریف شده است و رونق خوبی هم داشته و خواهد داشت.

او افزود: در خصوص بازگشایی بازارچه دوکوهانه و میل ۷۳ باید به این نکته توجه کرد که افغانستان مخالفتی ندارد و سامانه‌های گمرکی ما نیز در این دو بازارچه مستقر شده و امکانات وجود دارد.

رحیمی زاده تصریح کرد: در دوکوهانه این مسئله وجود دارد که جاده دسترسی از سمت افغانستان مناسب نیست و برای میل ۷۳ نیز از سوی افغانستان این موضوع وجود دارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار