نشست مدیران استان قزوین برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی

موضوع پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی، مدیران قضایی و جهادکشاورزی استان قزوین را دور یک میز جمع کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، اهمیت موضوع تغییر کاربری اراضی روسای دادگستری، مدیران قضایی و جهاد کشاورزی را دور هم جمع کرد تا درخصوص راه کار‌های پیشگیری از دخل و تصرف غیر قانونی چاره اندیشی کنند.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: روحیه بسیجی اگر در جامعه حاکم باشد مشکلات به سادگی برچیده می‌شود.

وی گفت: برای خروجی بهتر لازم است که حداقل هر ۲ ماه یکبار این نشست با حضور مدیران جهاد کشاورزی برگزار شود و تصمیمات لازم را با هدف برخورد با سوداگری زمین اتخاذ کنیم.

فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با بیان اینکه تغییر کاربری از ناحیه افراد حقیقی و حقوقی مجاز نیست، افزود: پیشگیری و مقابله دو راهکار برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی است.

وی اضافه کرد: پیشگیری از دخل و تصرف غیر قانونی در اولویت دستگاه قضا است.

عبدی مدیر امور اراضی استان هم گفت: حفاظت از اراضی به عهده سازمان جهاد کشاورزی است، ولی باید همه افرادی که در موضوع زمین دخیل هستند در این زمینه کمک کنند.

عبدی افزود: استان دارای ٤٨٩ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است.

به گفته وی، در ۸ ماه امسال ۷۲۷ مورد بنای غیر مجاز تخریب شده است.

سرهنگ بختیاری فرمانده یگان حفاظت استان هم گفت: تغییر کاربری اراضی در سال‌های اخیر افزایش یافته و موقعیت استراتژیک استان وقرار گرفتن به عنوان شاهراه ارتباطی مزید بر علت شده است.

وی اضافه کرد: حضور نماینده دستگاه قضا در اجرای احکام قلع و قمع می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

فرمانده یگان حفاظت استان گفت: مردم می‌توانند گزارشات خود را در زمینه تغییر کاربری اراضی به ١٣١ اطلاع دهند.

فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: هرگونه تخریب بنا‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان با هدف حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم اتفاق می‌افتد.

وی گفت: اگرچه جهاد کشاورزی با کمبود نیروی انسانی روبرو است، اما این موضوع هرگز نتوانسته مانع اجرای وظایف قانونی در راستای حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی شود.

خمسه گفت: جهاد کشاورزی امروز تمام قد مقابل سوداگران زمین ایستاده و با وجود همه موانعی که پیش رو دارد، اجازه کوچکترین اغماض و بخششی در مورد این تخلف‌ها را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار