بخش خصوصی زباله گردهای بیرجند را ساماندهی خواهد کرد

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند از واگذاری امور مربوط به ساماندهی زباله گرد‌های بیرجند به شرکت‌های خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدزاده معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: طرحی آزمایشی برای ساماندهی زباله گرد‌ها در دو مدت زمان ۶ ماهه و یک ساله داشته ایم که در این مدت به زباله گرد‌هایی که گاری دستی دارند اجازه داده شد تا نسبت به جمع آوری و تفکیک اولیه زباله در مبدأ اقدام کنند.

او افزود: بعد از اتمام دوره آزمایشی به این نتیجه رسیدیم که ساماندهی زباله گرد‌های شهر را به شرکت خصوصی واگذار کنیم تا از این افراد استفاده کنند و کار تفکیک در مبدأ به وسیله این شرکت‌ها انجام شود.

محمد زاده ادامه داد: یکی از الزامات بخش خصوصی برای ادامه‌ کارشان همین ساماندهی زباله گرد‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند تصریح کرد: در حال حاضر در شهر بیرجند چند شرکت خصوصی جمع آوری زباله وجود دارد که در حال ارزیابی آن ها هستیم تا در نهایت یک تا دو شرکت مشخص شوند و ساماندهی زباله گرد‌ها به آن‌ها واگذار شود.

او بیان کرد: تفکیک زباله‌ها در مقصد مربوط به شهرداری است.

تفکیک زباله در خانه بهترین راه کاهش زباله گرد‌ها

محمدزاده معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: می‌توان گفت اگر تفکیک زباله در خانه و به وسیله شهروندان صورت بگیرد درصد بسیار بالایی از زباله گرد‌ها کم می‌شوند و زباله خشک چندانی در سطل‌های زباله درون شهر وجود نخواهد داشت.

او افزود: اگر مردم زباله های‌تر و خشک خود را تفکیک کرده و با مراکزی که شهرداری برای جمع آوری زباله‌های خشک مشخص می‌کند، تماس بگیرند دیگر زباله گردی نخواهیم داشت.

محمد زاده ادامه داد: عملی شدن تفکیک زباله در منازل نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد تا مردم آگاه شوند که بهترین راه برای کم شدن زباله گرد‌ها همین تفکیک زباله هایشان در منزل است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.