آنگلا مرکل:

اقدامات کرونایی در آلمان کافی نبوده است

صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر اتخاذ تدابیر ضدکرونایی موثرتر در آلمان، اقدامات انجام شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور را ناکافی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان خطاب به سران حزب دموکرات مسیحی گفت اقدامات انجام شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در آلمان کافی نبوده است و اقدامات قو‌ی‌تری باید انجام شود.

مرکل در این خصوص در جلسه با رهبران حزب دموکرات مسیحی گفت ما در وضعیت بسیار جدی هستیم و چیزی که الان در حال انجام است اصلا کافی نیست.  

طبق گزارش بلومبرگ، مرکل هشدار داده است به زودی بیمارستان‌های آلمان پر از بیماران کرونایی خواهد شد مگر اینکه موج چهارم شکسته شود.

گفتنی است کرونا در حال رکوردشکنی در آلمان است. بنا به آماری که نوزدهم نوامبر از سوی انستیتو روبرت کخ آلمان منتشر شد، در یک روز نزدیک به ۵۳ هزار مبتلای تازه به کرونا در آلمان شناسایی شده و ۲۰۱ نفر جان خود را از دست داده اند. تعداد کل موارد ثبت شده ابتلا به کرونا در آلمان از آغاز همه‌گیری به پنج میلیون و ۲۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر رسیده و تعداد کل فوتی‌های کرونا ۹۸ هزار و ۷۳۹ نفر بوده است.

در پی این افزایش بی‌سابقه تعداد مبتلایان، مقامات ۱۶ ایالت آلمان از مرکل خواستند تا شروط جدیدی برای ورود به ادارات یا استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی قرار دهد. همچنین واکسیناسیون برای کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی و کارمندان خانه‌های سالمندان اجباری شده است.

با این حال، هیکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرده است که واکسیناسیون به طور عمومی در آلمان اجباری نشده و نخواهد شد چرا که با قانون اساسی این کشور سازگاری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار