قرار گرفتن سیب زمینی در سبد گرانی‌

هر ساله با نزدیک شدن به فصل سرما عوامل زیادی روی افزایش قیمت صیفی جات اثر می‌گذارد و امسال نیز سیب زمینی از قافله گرانی عقب نمانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حیدری رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان بیرجند گفت: سیب زمینی در روز‌های اخیر افزایش قیمت داشته است که البته با توجه به فصل سرما و عوامل دخیل در گرانی آن، طبیعی است.

او با اشاره به اینکه سه عامل در افزایش قیمت سیب زمینی دخیل است افزود: با سرد شدن هوا سیب زمینی‌ها از زمین‌های کشاورزی جمع و در انبار‌ها جمع آوری شد و همین هزینه انبار روی قیمت نهایی سیب زمینی تأثیر گذار است.

حیدری ادامه داد: همچنین راه صادرات باز شده است و محصول از کشور صادر می‌شود و در کنار آن امسال میزان تولید سیب زمینی در کشور نسبت به پارسال کمتر بوده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان جنوبی تصریح کرد: سیب زمینی در استان تولید نمی‌شود و از شهر‌هایی مثل شیراز، همدان، اردبیل، مشهد و خرم آباد تأمین می‌شود.

او بیان کرد: در مورد باقی میوه و تره بار افزایش قیمت آنچنانی نداریم و تقریبا بازار ثابت است مگر اینکه کمبودی به هر دلیل اتفاق بیفتد و روی قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار