مشاور عالی ترامپ به دلیل سرپیچی از دستور دادگاه محکوم شد

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد استفان بنن به دلیل سرپیچی از احضاریه دادگاه برای تحقیق درباره حمله ۶ ژانویه متهم شناخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان بنن، مشاور عالی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا مدتیست توسط کمیته تحقیقات کنگره برای ارائه مدارک، اسناد و شواهد خود از حادثه حمله به ساختمان کنگره به دادگاه احضار شده، ولی به اصرار ترامپ و با استناد به حق اجرایی روسای جمهور آمریکا از حضور در دادگاه و شهادت در مورد روز حادثه امتناع کرده است.

حالا بنن ۶۷ ساله به دلیل امتناع از حضور در دادگاه و ارائه شواهد خود متهم به توهین به کنگره شده و مجازات آن حداقل یک سال زندان و پرداخت ۱۰۰ هزار دلار جریمه نقدی است.

بیل میلر، سخنگوی وزارت دادگستری در این رابطه گفت: انتظار می‌رود بنن روز دوشنبه خود را تسلیم دادگاه کند و بعد از ظهر همان روز برای اولین بار در صحن علنی حاضر شود.

ترامپ به دنبال سنگ اندازی در اقدامات کمیته تحقیقات کنگره است که در پی ارتباط وی با حوادث و شورش‌های روز ۶ ژانویه است. رییس جمهور سابق آمریکا به همکاران خود دستور داده به هیچ وجه با کمیته تحقیقات کنگره همکاری نکنند.

اتهامات استیو بنن ممکن است روند بررسی و تلاش‌های کمیته را برای ارائه اسناد و مدارک مربوط به دست داشتن ترامپ در حادثه ۶ ژانویه تقویت کند.

کیفرخواست بنن تنها چند ساعت پس از آن اعلام شد که مارک میدوز، رییس سابق کاخ سفید ترامپ هم از حضور در دادگاه آمریکا امتناع کرد.
بنن به عنوان مشاور ارشد تیم تبلیغاتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ بود که بعد‌ها به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید با ترامپ همکاری می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار