احضار یکی دیگر از نزدیکان ترامپ درباره حمله به ساختمان کنگره

هیئت بررسی حادثه ۶ ژانویه اعلام کرد به جفری کلارک، یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری و از طرفداران ترامپ احضاریه ارسال شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئت بررسی حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه اقدام به احضار جفری کلارک، یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری دولت ترامپ کرد.

بنی تامپسون، نماینده دموکرات هیئت رسیدگی به حادثه حمله به ساختمان کنگره در این رابطه گفت: کمیته منتخب کنگره برای رسیدگی به حمله ۶ ژانویه باید تمام جزئیات روز حادثه را با دقت و بدون هیچ گونه اغماضی بررسی کند. ما باید بدانیم دولت قبل چه اقداماتی و چه تلاش‌هایی برای این حادثه انجام داده اند؛ برای اثبات این موضوع نیاز به اسناد و مدارک کافی داریم.

تامپسون افزود: ما نقش کلارک را در وزارت دادگستری درک می‌کنیم؛ ما می‌خواهیم بدانیم در دولت پیشین چه کسانی برای این حادثه برنامه ریزی داشتند.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد کلارک به طور کامل برای ارائه شواهد، مدارک و اسناد با دادگاه آمریکا همکاری کند. این احضاریه کلارک را موظف می‌کند نهایتاً تا ۲۹ اکتبر تمامی مدارک و اسناد مرتبط با روز حادثه را در اختیار کمیته بررسی حادثه ۶ ژانویه قرار دهد.

این تنها یکی از ده‌ها احضاریه است که در هفته‌های اخیر برای نزدیکان و اطرافیان دونالد ترامپ ارسال شده است، هنوز مشخص نیست دستیاران سابق ترامپ تا چه حد قرار است با دادگاه همکاری کنند. رییس جمهور سابق آمریکا با استناد به امتیازات اجرایی از کارشناسان حقوقی خود خواسته از همکاری با هیئت بررسی کنگره در مورد حمله ۶ ژانویه خودداری کنند.

این کمیته هم هشدار داده در صورت عدم همکاری افرادی که احضاریه برای آن‌ها ارسال شده تمامی آن‌ها مجرم شناخته می‌شوند و احضاریه‌ها لازم الاجرا خواهند بود.

گفتنی است پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، وی از پذیرش شکست اجتناب کرده و با تحریک طرفدارانش، آنها را به حمله به ساختمان کنگره ترغیب کرد. این حمله که در ششم ژانویه رخ داد پنج کشته برجای گذاشت. اکنون کنگره آمریکا با تعیین یک هیئت تحقیقاتی درصدد است جوانب مختلف این ماجرا را روشن کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار