احضار شماری از مقامات دولت ترامپ درباره حمله به ساختمان کنگره

کنگره آمریکا در راستای تحقیق و تفحص درباره حمله رخ داده در ششم ژانویه به شماری از مقامات دولت ترامپ احضاریه صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، روند تحقیق و تفحص درباره ماجرای حمله طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به ساختمان کنگره در ششم ژانویه همچنان ادامه دارد و بخشی از این فرایند، فرستادن احضاریه به شماری از مقامات سابق دولت وی است.

بر این اساس، «دان سکاینو» Dan Scavino، معاون رئیس دفتر سابق ترامپ یکی از کسانی است که کنگره وی را احضار کرده اس. علاوه بر دان سکاینو، برای «مارک میدوز» رئیس دفتر سابق ترامپ، «کاش پاتل» رئیس دفتر سابق وزیر دفاع آمریکا و «استیو بانون» مشاور سابق ترامپ نیز احضاریه صادر شده است.

«مارک میدوز» و «کاش پاتل» با کمیته تحقیق و تفحص در تعامل هستند، اما هنوز مشخص نیست استیو بانون کجاست و احضاریه او تسلیم نشده است. ترامپ در تلاش است با فراهم آوردن امکان سکوت دستیاران و دولتمردان سابق آمریکا مانع از مشخص شدن ابعاد مختلف ماجرای ششم ژانویه شود.

افراط‌گرایان حامی دونالد ترامپ که با ادعا‌های بی‌اساس وی درباره تقلب در پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با سخنرانی ترامپ تحریک شده بودند، چهارشنبه ششم ژانویه (۱۷ دی ۹۹) به کنگره آمریکا حمله و این ساختمان را که به گفته رویترز نماد دمکراسی این کشور است، اشغال کردند. حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا ۵ کشته به همراه داشت که یک تن از آنان افسر پلیس بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار