۱۳ مقام ارشد دولت ترامپ به نقض قانون متهم شدند

بر اساس گزارشی که اخیرا از دفتر بازپرسی ویژه آمریکا منتشر شده ۱۳ مقام ارشد دولت ترامپ قانون را نقض کرده اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، در گزارش اخیر بازپرسی ویژه آمریکا، ۱۱ نفر از مقامات ارشد دولت ترامپ در خلال کمپین‌های انتخاباتی ترامپ و در طول ۱۸ مصاحبه رسمی، ظاهراً قانون «هچ» را نقض کرده اند. دو مقام ارشد دولت ترامپ نیز مرتکب به نقض کنوانسیون ملی جمهوری خواهان شده اند.

آژانس بازپرسی ویژه که مسئول تحقیق در مورد نقض قانون هچ است، دریافت که برخی از مقامات دولت ترامپ عمداً الزامات قانون را نادیده گرفته و ضمناً یا صریحاً مقامات ارشد دولت را که قانون را نقض می‌کنند، تأیید کرده اند. این آژانس گفت که پس از دریافت شکایات بسیاری در خلال و پس از این کنوانسیون، بررسی فعالیت مقامات را آغاز کردند.

یازده مقام ارشد سابق که گفته می‌شود مرتکب تخلفات رسانه‌ای شده اند عبارتند از: کلیان کانوی مشاور کاخ سفید، جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد ترامپ، کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی، دان برویلت وزیر انرژی، مارک میدوز رئیس دفتر کاخ سفید، استفان میلر مشاور کاخ سفید، برایان مورگنسترن معاون سخنگوی کاخ سفید، مارک شورت رئیس دفتر مایک پنس، آلیسا فرح مدیر ارتباطات کاخ سفید و دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در تل آویو.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، در ویدئویی از پیش ضبط شده به کنوانسیون جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۰ اشاره کرده و به آن واکنش نشان داده بود. بر اساس این گزارش جدید، وی از قدرت رسمی خود برای تبلیغ نامزدی دونالد ترامپ استفاده کرده است.

این گزارش پس از آن منتشر شد که تعدادی از مقامات دولت ترامپ به اتهام نقض قانون هچ در زمانی که ترامپ بر سر کار بود مورد استناد قرار گرفتند، اما مجازاتی را دریافت نکردند.

ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، قبلاً چشمان خود را بر نقض بالقوه قانون هچ که فعالیت‌های سیاسی کارمندان فدرال را در حین انجام وظیفه محدود می‌کند، بسته بود.

در حالی که رئیس‌جمهور و معاون آن از قانون هچ (قانون فدرال که به طور کلی استفاده از اموال دولتی را برای فعالیت‌های سیاسی ممنوع می‌کند) مستثنی هستند، برخی از مقامات دولت قبل، از این قانون سوء استفاده کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار