مدیر بیمه سلامت ایلام:

هزینه بستری پنج هزار مبتلا به کرونا در ایلام پرداخت شد

رحیمی گفت: هزینه بستری پنج هزار مبتلا به کرونای بیمه شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ایلام پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، نورالدین رحیمی ،مدیر بیمه سلامت ایلام با بیان اینکه هزینه بستری پنج هزار مبتلا به کرونا در ایلام پرداخت شده است، اظهار داشت: هزینه بستری هر فرد حدود ۴۳ میلیون ریال بوده که در مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال برای بستری این افراد پرداخت شده است.

او افزود: علاوه بر این یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز بیمه به مراکز بهداشتی و درمانی برای درمان افراد پرداخت شده است که به دلیل الکترونیکی شدن دفترچه‌ها و عدم صدور دفترچه، هیچ هزینه‌ای از مردم دریافت نشده است.

مدیر بیمه سلامت ایلام گفت: هفت هزار و ۳۲۹ مبتلای کرونا تحت پوشش بیمه سلامت نیز تاکنون هزینه‌های درمانی خود را دریافت کرده‌اند.

رحیمی اظهار داشت: بر اساس پرونده‌های موجود شهرستان‌های ایلام، آبدانان و دره‌شهر بیشترین میزان پرداختی از سوی بیمه سلامت را داشته است.

او میانگین بستری در بیمارستان‌های کشور را سه روز اعلام کرد و افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده میانگین بستری افراد در بیمارستان‌های استان ایلام پنج روز بوده و میانگین سن آن‌ها نیز بالای ۵۰ سال است.

مدیر بیمه سلامت ایلام اضافه کرد : همچنین در ایام کرونا ۲ هزار و ۶۲۰ بیمار بستری موقت که تحت پوشش بیمه سلامت بوده‌اند از مزایای بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

رحیمی ابراز امیدواری کرد: با فروکش کردن کرونا بخش زیادی از هزینه‌های تحمیلی درمان بر دوش بیمه‌ها کاهش یابد.

او افزود: تاکنون ۹۰ درصد هزینه‌های بستری در بخش دولتی و ۷۰ درصد خدمات درمانی سرپایی هم پوشش داده و پرداخت شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.