مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام:

۸۰۰ مددجوی ایلامی دارای بیماری خاص، نیازمند کمک خیرین سلامت هستند

موسی نژاد گفت: بیش از ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد که دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند برای پیگیری امورات درمانی خود نیازمند کمک افراد خیر و نیکوکار می‌باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام در آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی، با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۰۰ مددجوی این نهاد که دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند برای پیگیری امورات درمانی خود نیازمند کمک و مشارکت افراد خیر و نیکوکار هستند، گفت: مشکلات اقتصادی چند سال اخیر و نیز بیماری کرونا باعث شده است که این بیماران و نیز دیگر مددجویان در تأمین هزینه‌های درمانی و سلامت خود ناتوان و نیازمند کمک افراد و یا دستگاه‌های دیگر باشند.

او افزود: به دنبال بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن سال گذشته ۴۶ درصد مراجعین به کمیته امداد افرادی بوده اند که برای نخستین بار به این نهاد مراجعه کرده اند و این مهم نشان دهنده فشار اقتصادی به قشر محروم جامعه و ضرورت داشتن مشارکت بیشتر افراد خیر در کمک به این افراد نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام ادامه داد: از آنجایی که امکانات کمیته امداد متناسب با نیاز‌های درمانی سنگین جامعه مددجویی نیست و از لحاظ دیگر بر اساس مصوبه مجلس حوزه بیمه و درمان قشر مددجو به بیمه سلامت واگذار شده است بنابراین مشارکت افراد خیر و نیکوکار جامعه در کمک به این بیماران نیازمند، بسیار ضروری است.

موسی نژاد به امضای تفاهم نامه بین کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و افزود: هر چند در گذشته در زمینه کمک به کودکان دارای سوء تغذیه و برخی دیگر از بیماران مددجو و نیازمند بین کمیته امداد و مراکز درمانی استان همکاری‌های خوبی وجود داشته است، امضای این تفاهم نامه می‌تواند همکاری‌های این دو دستگاه را گسترده‌تر و هموارتر نماید.

او با عنوان اینکه ساماندهی نظام خیر و احسان یکی از اهداف مهم کمیته امداد است، مطرح کرد: راه اندازی مرکز نیکوکاری توسط جامعه خیرین سلامت استان ایلام در قالب این تفاهم نامه گام مهمی در همین راستا خصوصا در زمینه‌های نیکوکاری در حوزه درمان و سلامت است که قطعاً منجر به خدمات ماندگاری در حوزه سلامت به نیازمندان است.

کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست گفت: بیماری کرونا و شرایط سخت ناشی از آن زندگی مردم را با خطر مواجه کرده است و سلامت مردم به شدت در حال تهدید است.

او با عنوان اینکه کرونا درآمد مردم را به شدت کاهش داده است افزود: نبود درآمد مناسب و فقر ناشی از آن یکی از عوامل به خطر افتادن سلامت مردم است که در این زمینه قشر نیازمند آسیب پذیرتر از دیگر اقشار جامعه هستند.

کریمیان با بیان اینکه کمک به بیماران نیازمند، دارای سابقه و پیشینه درخشانی در بین کارکنان و حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام است بیان کرد: مشکلات ناشی از کرونا امروزه چنین رویکردی را ضروری‌تر کرده است و امضای تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد در راستای سرعت بخشیدن و فراگیرتر شدن چنین رویکردی است.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری با محوریت راه اندازی مرکز نیکوکاری در دانشگاه علوم پژشکی به منظور مشارکت نیکوکاران در کمک به بیماران نیازمند و نیز ارائه خدمات جامعه خیرین سلامت به قشر مددجو و نیازمند استان بین مدیرکل کمیته امداد استان ایلام و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان امضاء شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.