مدیرکل بیمه سلامت ایلام مطرح کرد؛

پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه بیماران کرونایی در ایلام

رحیمی گفت: سال گذشته ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیماران کرونایی در ایلام پرداخت شده که میانگین هزینه هر پرونده ۴۲ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، نورالدین رحیمی مدیرکل بیمه سلامت ایلام در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه ایلام گفت: پنج هزار و ۳۷۷ پرونده بیمار کرونایی داشتیم که چهار هزار و ۶۶۷ بیمه شده تست آن‌ها مثبت بوده است.

او افزود: ۹۰ درصد هزینه دارو‌های کرونا مانند رمدسیویر بصورت سرپایی بر عهده بیمه سلامت است و در کلینیک‌های تنفسی تزریق می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام تاکید کرد: نکات بهداشتی در برخی از شهرستان‌های استان بدرستی رعایت نمی‌شود و هر روز شاهد از دست دادن عزیزان بسیاری هستیم و رسانه‌ها باید در این خصوص اطلاع رسانی و به مردم هشدار داده شود.

رحیمی یادآور شد: استان ایلام دارای ۳۵۰ هزار و ۷۷۱ نفر بیمه شده است که از این میزان ۲۲۵ هزار نفر در قالب صندوق روستاییان و عشایر، ۳۶ هزار و ۶۶۸ نفر سلامت همگانی، ۷۷۵ نفر صندوق بیمه ایرانیان، ۲۹ هزار و ۹۴۵ نفر سایر اقشار و ۵۷ هزار و ۸۵ نفر کارکنان دولت را تحت پوشش دارد.

او اظهار داشت: در استان ۵۴۲ بیمار خاص از جمله بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس تحت پوشش این بیمه قرار دارند و خدمات مرتبط با بیماری آن‌ها بصورت رایگان انجام می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: در زمینه طرح الکترونیکی کردن نسخ و اسناد بستری جزو سه استان پیشرو در کشور هستیم و تمام مطب پزشکان به این سامانه متصل هستند.

او ادامه داد: ۳۸۹ مرکز در استان شامل آزمایشگاه، رادیو لوژی، پزشکان و پاراکلنیک، طرف قرارداد این بیمه قرار دارند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.