قیمت گذاری مرغ بر عهده جهاد کشاورزی است

مدتی است وظیفه قیمت گذاری اقلام غذایی مانند مرغ از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گرفته شده و به سازمان جهاد کشاورزی استان واگذار شده است.

جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: اردیبهشت امسال با مصوبه هیئت دولت، وظایف سازمان صمت مانند تأمین، تولید، توزیع و قیمت گذاری اقلام غذایی به سازمان جهاد کشاورزی منتقل شد و در حال حاضر تنها نظارت بر بازار جزو وظایف سازمان صمت است.

او افزود: در کشور فقط استان ما تولید کننده مرغ و تخم مرغ نیست و تولید کنندگان دیگری نیز در استان‌های دیگر وجود دارند؛ به همین دلیل چند روز پیش معاون وزیر جهاد کشاورزی یک قیمت سراسری برای مرغ اعلام کرد و بر اساس آن قیمت هر کیلوگرم مرغ در خرده فروشی ها ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان اعلام شد.

جرجانی ادامه داد: بر اساس پیگیری های انجام شده با کمک جهاد کشاورزی، ابلاغیه‌ای برای افزایش قیمت مرغ از ستاد تنظیم بازار کشور و وزارت جهاد کشاورزی صادر نشده است، اما بر اساس اعلامیه معاون وزیر افزایش کنونی قیمت مرغ قانونی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: فروش هر کیلوگرم مرغ در مغازه‌ها با قیمت ۲۹ تا ۳۱ هزار تومان را به ما به عنوان ملاک نظارت‌ها اعلام کرده اند و ما موظفیم با توجه به این قیمت بر بازار استان نظارت کنیم و اگر فروشنده‌ای مرغ را از ۳۱ هزار تومان گران‌تر به فروش برساند به عنوان متخلف شناسایی می‌شود.

او بیان کرد: پیگیری‌های زیادی از ستاد تنظیم بازار کشور کرده ایم، اما به نظر می‌رسد قیمت مرغ همین است و مصوبه ای رسمی‌ برای آن نیامده است و وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید این قیمت قانونی است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.