باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

گلایه حسین آبادی ها از توزیع ناعادلانه آب/ هدررفت همیشگی آب کذب است

اهالی روستای حسین آباد شهرستان زیرکوه از هدررفت آب و توزیع نا عادلانه مایه حیات بین این روستا و روستاهای اطراف گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مردم روستای حسین آباد شهرستان زیرکوه با مشکل هدر رفت آب دست و پنجه می‌کنند.

به گفته اهالی این روستا دهداری توجهی به هدر رفت آب نکرده و آب به طور مساوی در میان دو روستای حسین آباد و شاج تقسیم نمی‌شود.

طبق گفته اهالی، آب در زمین‌های روستا جاری شده و به درستی برای مصرف‌های آتی جمع آوری نمی‌شود و این موضوع سبب نارضایتی ساکنین روستای حسین آباد شده است.

هدررفت، همیشگی نیست

برای پیگیری این موضوع گفتگو کردیم با امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تا از کم و کیف این ماجرا بیشتر با خبر شویم.

او در این گفتگو گفت: رو ستا‌های شاج، حسین آباد، زردان، عباس آباد و پدمرود از روستا‌های تحت پوشش مجتمع آبرسانی وحدت هستند که این مجمتع ۲۳ کیلومتر خط انتقال و ۵ مخزن ذخیره دارد.


بیشتر بخوانید


امامی با اشاره به اینکه ۳۲۲ مشترک از این مجمتع بهره‌مند هستند اظهار کرد: کاهش آبدهی چاه‌های مجتمع، فرسودگی بخشی ازخطوط انتقال و شبکه‌های توزیع و شیرآلات و تأسیسات، طولانی بودن مسیر انتقال و پایین بودن حجم مخازن ذخیره آب روستا از جمله مشکلات مجتمع مذکور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: اقدامات انجام شده به منظور کاهش هدررفت آب در دوساله اخیر شامل نصب سیستم اتوماسیون و کنترل از راه دور در محل ایستگاه پمپاژ، تعمیر وتعویض ۴ پمپ ایستگاه پمپاژ، اصلاح ۱۱ مورد از شیرآلات فرسوده و بازسازی تأسیسات و همچنین اصلاح و بازسازی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ متر از شبکه خط انتقال با مجموع اعتبار ۸ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

او در خصوص گلایه مردم و انتشار فیلمی درباره هدررفت آب تصریح کرد: ویدیوی منتشر شده مربوط به شکستگی محل شیر هوای ماقبل مخزن روستای شاج بوده که بصورت شبانه اتفاق افتاده و در همان مراحل اولیه اطلاع از موضوع مرتفع شده است و هدر رفت ماهیانه در مسیر خطوط انتقال و عدم توجه به این موضوع کاملا کذب است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.