ردپای خشکسالی در قاچاق دام خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از افزایش ۵ برابری پرونده‌های قاچاق دام در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه در مرکز استان سه شعبه بدوی فعال و در شهرستان‌های قاین، فردوس، نهبندان، طبس، بشرویه و درمیان اداره تعزیرات مستقر بوده و رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اقتصادی را انجام می‌دهند، گفت: شهرستان‌های خوسف، سرایان، سربیشه و زیرکوه اداره تعزیرات مستقلی به دلیل مشکلات کمبود نیرو و مکان ندارند.

او با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال قاچاق سوخت و قاچاق دام در استان بیشترین پرونده‌های تخلف را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: برای اینکه دسترسی مردم به تعزیرات حکومتی بیشتر شود و بخواهیم خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم تلفن ۱۳۵ پیش بینی شده است.

حسن پور با بیان اینکه پارسال ۳۷ پرونده قاچاق دام و امسال ۲۱۳ مورد پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی شده است، تصریح کرد: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پرونده‌های قاچاق دام به دلیل خشکسالی رشد ۵ برابری داشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۷۹۷ پرونده قاچاق سوخت وارد شعب تعزیرات استان شده است، بیان کرد: در این مدت یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۷۶ لیتر گازوئیل، ۲ هزار و ۶۲۰ لیتر نفت سفید و ۴۷۷ لیتر بنزین در استان کشف و ضبط شده است.

او ادامه داد: دام زنده با ۲۱۳ فقره پرونده رتبه دوم تشکیل پرونده‌های قاچاق در استان را به خود اختصاص داده و در این زمینه امسال ۵ هزار و ۹۸۶ رأس گوسفند و بره، ۳۶۹ رأس بز و بزغاله، ۷۶ رأس گاو و ۲۴ نفر شتر کشف و محکومیت‌های نقدی لحاظ شده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.