تحقیقات جنایی کنگره آمریکا علیه مشاور ارشد سیاسی ترامپ

کمیته کنگره آمریکا قصد دارد تحقیقاتی جنایی را علیه مشاور ارشد سیاسی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به جریان بیندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کمیته تحقیقات درباره حملات به کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی، قصد دارد پرونده‌ای جنایی را علیه «استیو بنن» استراتژیست ارشد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به جریان بیندازد.

کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره حملات کنگره در تاریخ ۶ ژانویه، متشکل از ۷ دموکرات و ۲ جمهوریخواه است و قرار است بعداز ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی، ارجاعی جنایی را به دلیل بی‌احترامی استیو بنن به کنگره به رای‌گیری بگذارد.

در اینصورت احتمال دارد مشاور ارشد دونالد ترامپ به حبس تا یک سال محکوم شود. همچنین گفته می‌شود بنن از قبول درخواست قانونیِ کمیته نمایندگان آمریکا برای مصاحبه و ارائه مدارک سرباز زده است.

الجزیره همچنین اعلام کرد به جریان افتادن این پرونده فرایند کار را پیچیده می‌کند، زیرا «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، باید این اتهام را ابتدا تایید کند و سپس به صحن نمایندگان ارائه دهد. این ارجاع سپس باید به وزارت دادگستری آمریکا برود و این نهاد تصمیم خود را بر روی آن اعلام کند. این فرایند ممکن است ماه‌ها طول بکشد.


بیشتر بخوانید


بنن در پاسخ به درخواست برای مصاحبه از سوی کنگره آمریکا گفت تا زمانی که اختلافات حقوقی درباره حق اختیارات اجرایی ترامپ با کنگره حل و فصل نشود، در چنین مصاحبه‌هایی حاضر نخواهد شد.

پیشتر از این کمیته تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره گفته بود: «ما به دنبال تکمیل مدارک و اسناد مربوط به روز حادثه هستیم و هیچ گونه توجیهی از سوی نزدیکان رئیس‌جمهور سابق آمریکا از جمله استیو بنن مبنی بر عدم همکاری با این کمیته قابل قبول نیست.»

ترامپ به تازگی ادعا کرده است که تحت قانون امتیازات اجرایی، تمامی رفت و آمد‌ها و مکالمات در کاخ سفید باید محرمانه بماند و از نزدیکان و مشاوران خود که برای ارائه توضیحات و شواهد به دادگاه احضار شده‌اند خواسته با کنگره همکاری نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار