کنگره آمریکا: استدلال‌های مشاور دونالد ترامپ برای عدم همکاری با کمیته تحقیقات قابل قبول نیست

کمیته تحقیقات کنگره درباره حادثه ۶ ژانویه اعلام کرد استدلال‌های استیو بنن برای عدم همکاری با این کمیته را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره گفت: ما به دنبال تکمیل مدارک و اسناد مربوط به روز حادثه هستیم و هیچ گونه توجیهی از سوی نزدیکان رییس جمهور سابق آمریکا از جمله استیو بنن، مشاور دونالد ترامپ مبنی بر عدم همکاری با این کمیته قابل قبول نیست.

ترامپ در روز‌های اخیر ادعا کرده تحت قانون امتیازات اجرایی تمامی رفت و آمد‌ها و مکالمات در کاخ سفید باید محرمانه بماند و از نزدیکان و مشاوران خود که برای ارائه توضیحات و شواهد به دادگاه احضار شده اند خواسته با کنگره همکاری نکند.

استیو بنن که پیشتر مشاور رییس جمهور سابق آمریکا بود نیز از طریق وکیل خود اعلام کرده تا زمانی که اختلاف حقوقی درباره حق اختیارات اجرایی ترامپ با کنگره حل و فصل نشود با کمیته تحقیقات همکاری نخواهد کرد.

کمیته بررسی‌های کنگره هم روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجایی که استیو بنن از نزدیکان و رابطان اصلی با دونالد ترامپ بوده اظهارات وی در این پرونده بسیار مهم است و شواهد نشان می‌دهد که وی قبل از وقوع حادثه حمله به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه از این اتفاق آگاه بوده است.

به گفته منابع خبری، در فایل صوتی که در اختیار کنگره قرار گرفته است صدای بنن شنیده می‌شود که به اطرافیان خود می‌گوید "فردا همه جهنم از بین خواهد رفت... اگر من می‌خواستم در این انقلاب نقش داشته باشم قطعاً الان در واشنگتن بودم. این یک فرصت تاریخی برای شماست... "

امروز قرار است کمیته بررسی‌های کنگره دلایل عدم همکاری استیو بنن با دادگاه فدرال را بررسی و پرونده را برای پیگرد قانونی در اختیار دادستان کل قرار دهد.

وزارت دادگستری آمریکا هم اعلام کرده است در صورت پافشاری استیو بنن به عدم همکاری با تیم تحقیقات کنگره و اجرایی شدن حکم احضاریه دادگاه، ممکن است وی مجرم شناخته شده و به تحمل حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار