رئیس شورای اسلامی بیرجند مطرح کرد؛

انتخاب شهردار بیرجند منتظر حکم وزیر کشور

محمودی راد گفت: طبق قانون بعد از معرفی گزینه پیشنهادی شورای شهر برای شهردار بیرجند، نتیجه به وزارت کشور ارسال و وزیر کشور بعد از بررسی، حکم تأیید یا رد آن شخص را صادر می‌کند.

محمودی راد رئیس شورای اسلامی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در شورای شهر بعد از انتخاب مهدی بهترین به عنوان شهردار منتخب، نتایج به استانداری و وزارت کشور برای بررسی‌های بیشتر ارسال شد تا وزیر کشور بعد از بررسی و استعلامات، حکم نهایی شهردار بیرجند را صادر کند.

او افزود: به طور غیر رسمی به اطلاع رسیده است که نامه به وزارت کشور رسیده و ثبت شده است و وزیر کشور در حال بررسی صلاحیت مهدی بهترین به عنوان شهردار بیرجند است.

محمودی راد ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶ جلسات شوراها، جلسه انتخاب شهردار باید با شرکت دو سوم اعضای شورای شهر برگزار شود که دو سوم اعضای شورای بیرجند ۶ نفر هستند؛ در نهایت دکتر بهترین با آوردن ۵ رأی به عنوان گزینه پیشنهادی شورا برای شهردار شدن به وزارت کشور معرفی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بیرجند تصریح کرد: بعد از بررسی‌های وزیر کشور، اگر تأیید صلاحیت صورت بگیرد، بهترین به عنوان شهردار بیرجند انتخاب می‌شوند، اما اگر رد صلاحیت شوند حالت های دیگری به وجود می‌آید.

او در ادامه بیان کرد: یک حالت این است که اعضای شورای شهر بر انتخاب خود اصرار داشته باشند که اعتراض‌ها به شورای حل اختلاف می‌رود و یا اینکه شورا اصراری بر انتخاب خود نداشته باشد که در این صورت گزینه دیگری بررسی، انتخاب و مجددا مطرح می‌شود.

محمودی راد عنوان کرد: پیش بینی ما این است که در صورت رد صلاحیت، اعضای شورا تا حدی که قانون به آن‌ها اجازه می‌دهد پیگیری کرده و اگر به جایی نرسید گزینه‌های دیگری را برای انتخاب شهردار بررسی کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.