رایزنی هنیه با رئیس دستگاه اطلاعات مصر درباره تحقق آشتی ملی و بازسازی غزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به همراه هیئتی بلندپایه به مصر سفر کرده است در دیدار با عباس کامل به رایزنی درباره موضوعات مختلف همچون تحقق آشتی ملی، قدس، اسرا و بازسازی غزه پرداختند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، طی روز‌های اخیر، برخی رسانه‌های عربی و غربی از مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در مورد معامله اسرا برای هر دو طرف در ازای بازسازی غزه خبر داده اند که گویا بی نتیجه بوده است و پس از آن اخباری مبنی بر سفر هیئتی فلسطینی به سرپرستی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در روز یکشنبه به قاهره منتشر شد.

سفر هنیه به مصر که پیرامون بحث درباره چندین پرونده مهم ملی، صورت گرفته است اهدافی را همچون گفتگو درباره وضعیت امنیتی غزه، پرونده آتش بس با رژیم صهیونیستی و بازسازی غزه که ساختمان‌ها و تأسیسات آن در نبرد ۱۲ روزه تخریب شدند، دنبال می‌کند.

حال طبق بیانیه صادر شده از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیئت همراه وی با عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر در قاهره، دیدار و گفتگو کرده است.

براساس این بیانیه طرفین در این دیدار درباره مسائل و پرونده‌های مهمی همانند تحقق آشتی ملی، قدس، اسرا و بازسازی غزه به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه خود آورده است که، دیدار هیئت بلندپایه حماس با مسئولان اطلاعاتی ارشد مصر در فضایی مثبت انجام شده و آخرین تحولات سیاسی و راه‌های تحقق وحدت ملی فلسطین، تحولات مربوط به مساله فلسطین و منطقه و موضوع اسرای فلسطینی به طور کلی و بازداشتی‌های اداری به طور خاص در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

همچنین هیئت حماس قدردانی خود را از تلاش دولت مصر و دستگاه اطلاعات این کشور در قبال غزه از جمله بازگشایی گذرگاه رفح و مشارکت در بازسازی غزه پس از جنگ یازده روزه ابراز کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هنیه ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار