استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ارتقای دانسته های معدنی با تکمیل ژئوفیزیک هوایی بیرجند - شاهرخت

ملانوری گفت: تکمیل اطلاعات مربوط به اکتشافات ژئوفیزیک هوایی در منطقه بیرجند - شاهرخت، دانسته های معدنی درباره منطقه را ارتقاء می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در دیدار با شهید زاده رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: شروع به کار اکیپ ۱۸۰ نفره کارشناسان زبده کشور برای پیمایش منطقه شاهرخت - بیرجند که اطلاعات ژئوفیزیک هوایی را تکمیل می‌کند، دانسته‌های ما را در زمینه ذخایر معدنی استان ارتقاء می‌بخشد.

او افزود: فرصت حضور این کارشناسان و مطالعات در محل، اردوی علمی خوبی برای نخبگان، دانشجویان، دانش آموزان و حتی عموم مردم می‌باشد.

ملانوری اظهار کرد: به جهت اهمیت موضوع و به منظور تسریع در روند اجرای این طرح و تحقق هر چه سریع‌تر اهدافی که در آن دنبال می شود، تمام دستگاه‌های اجرایی استان را بسیج می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در کنار دیگر پیشران‌های اقتصادی استان، گردشگری، کشاورزی، مرز و معدن از محور‌های اصلی توسعه به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


او با تأکید بر این که توسعه استان را برمبنای فعال سازی معادن پایه ریزی کرده ایم، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، فرمانداری‌ها و حوزه‌های اقتصادی مختلف بسیج شده اند تا بخش معدن را فعال کنیم.

ملانوری با اشاره به ذخایر معدنی بی نظیر استان، گفت: بخش عمده‌ای از معادن استان ناشناخته مانده و غیرفعال است و فقط بخش کوچک و اندکی در حال بهره برداری است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ذخایر معدنی استان اغلب به صورت خام به فروش می‌رسند و نتوانسته اند اشتغال مناسب و درآمد خوبی برای مردم به همراه داشته باشند.

او تصریح کرد: تمام هدف ما از فعال کردن معادن و بهره برداری از ذخایر معدنی این است که مردم، طعم شیرین استفاده از این منابع خدادادی را بچشند و توسعه استان را شاهد باشند.

در این جلسه مقرر شد در اواخر مهر ماه با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و ایمیدرو، اکیپ‌هایی متشکل از ۱۸۰ نفر از کارشناسان زبده زمین شناسی کشور در دشت شاهرخت - بیرجند مستقر می‌شوند تا عملیات اکتشاف ژئوفیزیک هوایی را به صورت پیمایشی تکمیل کنند.

نتایج حاصل از این پیمایش و مناطق امید بخش تعیین شده به ایمیدرو تحویل می‌شود تا بعد از طی مراحل لازم جهت بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار