مدیر کارآفرینی و اشتغال استان اصفهان:

نرخ مشارکت اقتصادی در اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ مشارکت اقتصادی استان اصفهان ، بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین باقری مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان امسال در استان اصفهان ۴۲.۱ درصد و در کشور ۴۱.۴ درصد بود.

وی با بیان‌اینکه نرخ بیکاری، اشتغال و مشارکت اقتصادی، سه علمل اصلی در مباحث اقتصادی است، ادامه داد: مهمترین شاخص در زمینه اشتغال و نیروی کار، نرخ مشارکت اقتصادی است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، نرخ مشارکت اقتصادی مردان در استان را ۶۸.۷ درصد و در کشور ۶۹.۱ درصد اعلام کرد.

وی اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان اصفهان ۱۵ درصد و این میانگین در کشور ۱۳.۷ درصد است.

باقری با بیان اینکه حضور زنان در حوزه اقتصادی از آمار مطلوبی برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان (نسبت جمعیت جویای کار اعم از شاغل و بیکار به جمعیت در سن کار) ۱۵ درصد و در مردان ۶۸.۷ درصد است.

وی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در همه جای دنیا از مردان کمتر و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد است در حالی که این رقم در کشور ما حدود ۱۴.۵ تا ۱۷.۵ درصد است.

نرخ مشارکت اقتصادی از تقسیم جمعیت فعال بر جمعیت در سن کار بدست می‌آید و در معنای عام به معنی تعداد افرادی است که در سن کار بدنبال شغل مناسب می‌گردند و ممکن است برخی از آن‌ها وارد بازار کار شوند و عده‌ای هم بیکار بمانند.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شامل یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار هستند.

بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها، ۶۴ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار