مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

۷ هزارو ۷۰۵ دانش‌آموخته دانشگاهی اصفهان مشمول طرح کارورزی شدند

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۷ هزار و ۷۰۵ دانش‌آموخته دانشگاهی استان اصفهان، مشمول استفاده از طرح کارورزی با هدف ایجاد فرصت شغلی برای آنها شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین باقری مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی با هدف توانمندسازی آنها، افزایش فرایند جذب و اشتغال و حمایت از نیروی کار و بر اساس سیاست‌های کلان وزارت تعاون و طبق ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه از سه و نیم سال گذشته تاکنون اجرایی شده که اصفهان جزو استان‌های برتر در اجرای آن است.

وی با بیان اینکه در این طرح دانش‌آموختگان می‌توانند مدت سه ماه به عنوان کارورز در کارگاه مشغول کار شوند، اظهار کرد: در مرحله نخست طرح، کارورز مدت سه ماه از طرف دولت زیر پوشش بیمه مسئولیت مدنی (حوادث) قرار می‌گیرد و مبالغی با عنوان کمک هزینه از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای هر ماه دریافت می‌کند.

باقری ادامه داد: چنانچه شرایط همکاری و جذب بین کارورز و کارفرما مهیا شود در مرحله دوم، کارفرما تا ۲۴ ماه از مشوق بیمه‌ای سهم کارفرما برخوردار و از پرداخت صددرصد حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون حدود هفت هزار و ۷۰۵ دانش‌آموخته دانشگاهی استان مشمول استفاده از طرح کارورزی وزارت تعاون و کار شده اند، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۱۱ کارگاه و سه هزار و ۱۸۰ قرارداد مشمول حمایت‌های این طرح قرار گرفتند.

باقری با بیان اینکه طرح مشوق بیمه کارفرمایان نیز با هدف حمایت از اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود، اضافه کرد: تاکنون از یک هزار و ۱۱ قرارداد در قالب این طرح حمایت شده است.

وی از جمله مشکلات اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی را عدم انطباق نیاز‌های بازار کار با مهارت آن‌ها دانست و تصریح کرد: همین موضوع به ایجاد بیکاری بین آن‌ها منجر شده است که طرح‌هایی مانند کارورزی، شرایط را برای انطباق مهارت‌ها و توانایی‌های آن‌ها با انتظارات کارفرما ایجاد می‌کند و زمینه جذب و استخدام آن‌ها را افزایش می‌دهد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه زنان نسبت به مردان استقبال بیشتری از این طرح کرده اند، گفت: دوران کرونا بر اجرای طرح کارورزی تاثیر منفی گذاشت و به دلیل کاهش نرخ مشارکت اقتصادی و تمایل برای ورود به بازار کار به ویژه در میان زنان، این طرح با قدرت کمتری اجرا شد.

باقری، بیشترین استقبال دانش آموختگان دانشگاهی از این طرح را مربوط به رشته‌هایی مانند فناوری اطلاعات و علوم رایانه، مشاغل اداری، مهندسی برق، مکانیک و شیمی و آزمایشگاه‌های طبی دانست.

نرخ بیکاری در سال ۹۹ در استان اصفهان ۱۰.۹ درصد و میانگین کشوری آن ۹.۶ بود.

استان اصفهان حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد و با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو دومین استان دانشگاهی کشور بشمار می‌آید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.