چین: بازداشت منگ وانژو یک بازی سیاسی با هدف سرکوب شرکت هوآوی است

وزارت خارجه چین دستگیری وانژو را ساختگی و بازی سیاسی با هدف سرکوب شرکت پیشرفته هوآوی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از چاینا دیلی، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (شنبه) با تکرار اینکه پرونده منگ وانژو، مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی یک بازی سیاسی است، بازداشت وانژو را اقدامی خودسرانه از طرف آمریکا و کانادا عنوان کرد.

هوآ چونینگ در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره بازگشت منگ به چین از کانادا، گفت که موضع چین در مورد منگ واضح و منسجم است.

او در ادامه فزود: «حقایق کاملاً ثابت کرده اند که پرونده منگ یک بازی سیاسی علیه یک تبعه چینی با هدف سرکوب شرکت فناوری پیشرفته چینی هوآوی است.»

این مقام چینی همچنین تاکید کرد که متهم کردن منگ به جرم کلاهبرداری کاملاً ساختگی و یک آزار و اذیت سیاسی است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که منگ آزاد شده و قرار است عصر شنبه به چین بازگردد.

در پی آزادی مدیر عامل شرکت هوآوی جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از آزادی دو زندانی کانادایی که به اتهام جاسوسی در زندانی در چین به سر می‌بردند، خبر داد.

این دو متهم چند روز پس از بازداشت منگ وانژو، به اتهام جاسوسی دستگیر و زندانی شده بودند. بازداشت این دو فرد روابط کانادا و چین را تیره کرد.

منگ با تلاش‌های بی وقفه دولت چین توانست روز جمعه کانادا را با یک پرواز چارتری که توسط دولت چین سازماندهی شده بود ترک کند.

وانژو دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، به درخواست آمریکا در ونکوور به اتهام شرکت در  یک کلاهبرداری عظیم بازداشت شد. آمریکا دلیل بازداشت او را گمراه کردن   غول بانکی HSBC عنوان کرد که بیش از یکصد میلیون دلار معاملات نقض کننده تحریم های آمریکا علیه ایران را تصویب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار