تکمیل باند دوم جاده‌ها نیازمند ۴۱۹ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تکمیل باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی نیازمند ۴۱۹ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مشکلات حوزه راه و شهرسازی با حضور مسئولان شهرستان فردوس و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و معاونان وی در فرمانداری این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

ابتدا مشکلات مختلف طرح‌های جامع تفصیلی و بازآفرینی شهر‌های فردوس، اسلامیه و باغستان و تسریع در عملیات پروژه‌های در حال اجرا، اختصاص اعتبار برای باند‌های دوم فردوس-سرایان، فردوس-دیهوک، بازگشایی ادامه بلوار شهید خورشیدی، مساعدت برای تکمیل بلوار سردار سلیمانی و وضعیت منازل سازمانی، توسط شهرداران و روسای شورا‌های اسلامی شهرستان مطرح شد.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید باید شاخص‌های این طرح‌ها مجدد بررسی و تکمیل شود.

او افزود: پس از تکمیل شدن پرونده‌ها، کمیسیون ماده پنج مخصوص بررسی پرونده‌های شهرستان فردوس برگزار و تمام پروند‌ه ها تعیین تکلیف و به روز خواهند شد.

داعی بیان کرد: در سال ۹۸ اعتبار باند‌های دوم جاده های استان ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است که با پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۹ این اعتبار به ۳۶۰ میلیارد تومان و امسال به ۵۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: علاوه بر اعتبار ۵۱۵ میلیارد تومانی امسال، به ۴۱۹ میلیارد تومان اعتبار دیگر که در بودجه نیز آمده است نیاز داریم که اختصاص این مبلغ نیازمند پیگیری است.

او تصریح کرد: پارسال در وزارت راه و شهرسازی ۴۵۰ کیلومتر از باند‌های دوم جاده‌ها افتتاح شد که این عدد در خراسان جنوبی ۹۰ کیلومتر بود، یعنی ۲۰ درصد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است.

داعی واگذاری سهم ۱۰ درصدی شهردای‌ها و تصمیم گیری برای بازگشایی ۱۵ کیلومتر از باند‌های دوم شهرستان فردوس را مهمترین مصوبات این جلسه دانست.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.