قضات در زندان/ پیش بینی آزادی ۱۰۰ نفر با ابتکار دادگستری

قضات خراسان جنوبی در زندان های استان حاضر شدند و به بررسی مشکلات زندانیان پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، به پیشنهاد حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، قضات استان در زندان ها، بازداشتگاه‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت حاضر شدند تا پیگیر مشکلات زندانیان شوند.

بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان و بررسی درخواست‌های آن‌ها مبنی بر عفو یا تخفیف مجازات، از جمله موارد مطرح شده در گفتگو‌های قضات با زندانیان خراسان جنوبی بود.

ملاقات قضات با زندانیان، دلگرمی دربند ها

یکی از زندانیان حاضر در زندان مرکزی بیرجند می‌گوید: برای عفو یا تخفیف مجازاتم به نزد قاضی پرونده رفتم و قاضی قول مساعد برای پیگیری این امر را به من داد.

او می‌گوید: یکی از اقدامات خوبی که برای اولین بار در چند سال گذشته انجام شده است، همین بازدید قضات از زندان‌ها است و باعث دلگرمی زندانیان می‌شود.

این زندانی ادامه می‌دهد: یقینا برگزاری این گونه جلسات، باعث بررسی و حل مشکلات مربوط به زندانیان که نمی‌توانند به جایی مراجعه کنند خواهد شد.


بیشتر بخوانید


یکی از قضات استان نیز در زندان مرکزی بیرجند گفت: طبق دستور واصل شده از سوی رئیس کل دادگستری استان، در چند روز آینده به درخواست‌های مطرح شده پاسخ خواهیم داد تا مشکلات زندانیان رفع شود.

کاری جهادی برای حل مشکلات زندانیان

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در حاشیه حضور در زندان مرکزی بیرجند گفت: برای اولین بار در سطح استان قضات در زندان‌ها حضور پیدا کردند.

او افزود: قضات حاضر در این جلسه شامل تمامی قضات دادگاه ها، دادسرا‌ها و دادگاه‌های تجدیدنظر خراسان جنوبی هستند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه این امر یک اقدام جهادی است، تصریح کرد: انجام این برنامه با هدف بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان استان بود.

حجت الاسلام نسائی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز هدف از ملاقات قضات و زندانیان را بررسی ارفاقات قضایی و قانونی برای تخفیف در مجازات زندانیان، آزادی مشروط و یا آزادی کامل عنوان کرد.

با اجرایی شدن این برنامه و بررسی مشکلات زندانیان، پیش بینی می‌شود ۱۰۰ زندانی از زندان‌های خراسان جنوبی آزاد شوند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.