کناره گیری نماینده جمهوری خواه از انتخابات کنگره به دلیل رای به استیضاح ترامپ

آنتونی گونزالس که در اوایل سال جاری به استیضاح رییس جمهور سابق این کشور رای مثبت داده بود، از حضور در انتخابات سال ۲۰۲۲ مجلس صرف نظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، آنتونی گونزالس از جمله چهره‌های جمهوریخواهی بود که به دلیل پافشاریش به استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا محبوبیت زیادی به دست آورده بود. حالا چند روزی می‌شود که این چهره جمهوری خواه اعلام کرده به خاطر تمایلش برای داشتن یک زندگی آرام ترجیح می‌دهد در انتخابات ۲۰۲۲ مجلس آمریکا شرکت نکند.

گونزالس در این رابطه گفت: این حقیقت وجود دارد که وضعیت فعلی سیاست در آمریکا به ویژه برخی اختلافات در درون حزب جمهوری خواه یکی از دلایل من برای این تصمیم بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: می‌دانم کناره گیری من از سیاست تمامی افرادی که در این مدت از من حمایت کرده اند و همواره تکیه گاه من بوده اند را ناامید خواهد کرد، ولی من به دلیل اوضاع نابسامان سیاسی کشور مجبور به کناره گیری هستم و امیدوارم این آشفتگی سیاسی در آمریکا موقتی و زودگذر باشد.

جمهوری خواهان مخالف رویکرد گونزالس پس از اعلام خبر کناره گیری وی از انتخابات ۲۰۲۲ مجلس نمایندگان از این استعفا به شدت استقبال کردند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا روز جمعه اعلام کرد گونزالس به دلیل از دست دادن محبوبیتش به خاطر حمایت از استیضاح حالا مجبور به استعفا شده است.

لیز چنی، یکی دیگر از ۱۰ جمهوریخواهی که به استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا رای مثبت داده بود در این باره گفت: اظهارات ترامپ یک بار دیگر ثابت کرد که رییس جمهور سابق آمریکا در حال قانون شکنی و جنگ با قانون اساسی آمریکاست.

کمیته مرکزی حزب جمهوریخواه اوهایو در ماه می‌از گونزالس خواسته بود به دلیل تلاش برای استیضاح دونالد ترامپ از سمت خود استعفا دهد.
گونزالس همچنین یکی از ۳۵ جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکاست که به ایجاد کمیسیون مستقل برای بررسی دقیق حادثه ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره رای مثبت داده است. جمهوریخواهان سنا، اما بعد‌ها با این درخواست به شدت مخالفت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار