یک سوم کارکنان وزارت خارجه آمریکا در جستجوی شغل جدید هستند

بر اساس نتایج یک تحقیق، یک سوم دیپلمات‌ها و کارکنان وزارت خارجه آمریکا به دلیل سوءمدیریت و کاهش انگیزه کاری به فکر ترک این وزارتخانه هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی فارن پالسی نوشت نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده است نشان می‌دهد حدود یک سوم دیپلمات‌ها و کارکنان پشتیبانی حرفه‌ای وزارت امور خارجه آمریکا به فکر ترک این وزارتخانه و به طور جدی در جستجوی شغل جدید هستند.

این تحقیق که گروهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه هاروارد آن را انجام داده و حدود ۳ هزار نفر از نیرو‌ها و کارشناسان سرویس خارجی شرکت در آن شرکت کرده‌اند، نشان می‌دهد که میزان سرخوردگی در بین کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا بیشتر از حدی است که این وزارتخانه پیش‌بینی کرده بود و تقریبا ۲ برابر افرادی که این وزارت خانه را در سال ۲۰۱۶ ترک کردند، اکنون به دنبال یافتن شغل جدید هستند.

این نتایج در پی ۴ سال هشدار‌های مکرر دیپلمات‌های کنونی و سابق آمریکا درباره انگیزه پایین کارکنان و طرح اتهاماتی درباره سوءمدیریت گسترده در وزارت امور خارجه در دوره ریاست جمهوری ترامپ منتشر شد. البته در این تحقیق با اشاره به مشکلات مدیریتی نظام‌مند که توانایی وزارتخانه را در جذب و حفظ استعداد‌ها کاهش می‌دهد، تاکید شده است که مشکلات وزارت امور خارجه آمریکا تنها به دوره ریاست جمهوری ترامپ محدود نمی‌شود.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، انگیزه کاری نیرو‌های وزارت امور خارجه آمریکا به شدت کاهش یافت، زیرا سمت‌های ارشد برای ماه‌ها و حتی سال‌ها خالی ماندند، دیپلمات‌های ارشد مجبور به کناره‌گیری شدند و پای این وزارت خانه در نخستین استیضاح ترامپ که موضوع آن قطع کمک‌های نظامی به اوکراین بود، به جنگ‌های حزبی کشیده شد.

بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ حدود یک چهارم نیرو‌های ارشد سرویس خارجی از جمله ۶۰ درصد سفرای آمریکا، این وزارت خانه را ترک کردند.

البته در تحقیق دانشگاه هاروارد تاکید شده که مشکلات وزارت امور خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ آغاز نشده است و به این دوره هم محدود نمی‌شود.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار