فرانسه مدعی عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران با این نهاد همکاری نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه وزارت امورخارجه فرانسه با انتشار بخشی از نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، اعلام کرد که این مقام فرانسوی مدعی عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است.

در این نشست خبرنگار از سخنگوی وزارت خارجه فرانسه پرسید: «تماس‌های مکرر شما با ایران برای همکاری فوری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی کامل به تعهداتش بی‌حاصل بوده است. اکنون آژانس گزارشی منتشر کرد که بیانگر عدم دسترسی این نهاد برای نظارت بر فعالیت‌های ایران است. در اینصورت آیا اعتبار آژانس و جامعه بین‌المللی زیر سوال می‌رود؟»

این خبرنگار همچنین پرسید: «برای این عدم همکاری شما چه اقداماتی را در نظر دارید؟»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ گفت: «دو گزارشی که روز گذشته از سوی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد باردیگر عدم همکاری ایران با این نهاد را بیان می‌کند. همچنین این گزارش‌ها باعث نگرانی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های این کشور است که هیچگونه توجیه غیرنظامی معتبری در ایران ندارند.»

او در ادامه افزود: «ما در حال مذاکره با متحدانمان برای پایان دادن به این وضع هستیم.»

شب گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین اظهارات خود درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که ایران ذخیره خود از اورانیوم غنی سازی شده با درصد بالا را افزایش داده است. در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا شده است که، میزان ذخایر اورانیومی ایران با غنای ۶۰ درصد به ۱۰ کیلوگرم رسیده است و این میزان در ماه مه (اردیبهشت) ۷.۶ کیلوگرم بوده است.

براساس «طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، دولت موظف شد تا تعهدات برجامی خود در چارچوب محدودیت‌های مربوط به غنی‌سازی را به تدریج کاهش دهد، مگر اینکه آمریکا و سایر طرف‌های حاضر در برجام به اجرای متن توافق متعهد شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۱۶ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
فقط ایران اتمی دهن این غربی ها و نوکرشون اسرائیل را خواهد بست. اگر اتمی نشیم همین آش و همین کاسه باقی خواهد بود و تا زمانی که احساس می کنند در گزینه نظامی برتر از ایران هستند گزینه تحریم و فشار به ملت ایران ادامه خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۱:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
باز هم این پلیس بد اب در اسیاب امریکا و بطور ائم غربیهای بد عهد میریزد برای دولتیها باید بگوئیم که هرگز نباید به غربیها اعتماد کرد ادم عاقل دوبار از یک سوراخ گزیده نمیشود هرگز در مقابل غربیها نباید کوتاه امد و باید در مقابل انها قدرتمنداته ایستاد.
آخرین اخبار