هشدار مسکو به دولت‌های غربی درباره رفتار‌های تحرک آمیز آن‌ها در خصوص برجام

سرگئی ریابکوف در اظهاراتی ضمن هشدار به دولت‌های غربی درباره رفتار‌های تحرک آمیز آن‌ها، از تهران خواست تا با آژانس اتمی همکاری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی نسبت به اقدامات تحرک آمیز کشور‌های غربی که باعث جلوگیری از شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای وین می‌شود هشدار داد.

او در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکا گفت: «ما امیدواریم که غرب با رفتار‌های تحرک آمیز خود باعث پیچیده‌تر شدن  شروع مجدد مذاکرات  برنامه هسته‌ای ایران (برجام) پیچیده نشود.»

ریابکوف در ادامه افزود: «ما از طرفین می‌خواهیم به دور از احساسات در مورد از سرگیری مذاکره درباره برنامه جامع هسته‌ای تصمیم گیری کنند  و بدون  بازنگری توافق‌های قبلی به راه حل‌های سازش بپردازند.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین از عدم پیشرفت در حل و فصل اوضاع در زمینه همکاری بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران ابراز نگرانی کرد و از تهران خواست تا در همکاری با آژانس اتمی درک لازم را نشان دهد.

او در انتها اعلام کرد که واشنگتن شرایط سخت و عجیبی را برای تماس‌های دوجانبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تعیین کرده است.‌ این در حالی است که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است بمنظور رایزنی درباره ایران به همراه یک هیئت کوچک به مسکو و پاریس سفر کند.

سفر مالی بین روز‌های ۷ تا ۱۰ سپتامبر (۱۶ تا ۱۹ شهریور) انجام می‌شود و هدف آن نیز دیدار و رایزنی با مقامات روسیه و فرانسه پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و ضرورت دستیابی به تفاهمی درباره بازگشت دوجانبه به برجام خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
روسیه اگه صداقت داشت و به فکر مردم ایران بود واکسن ها را به موقع تحویل می داد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
مسکو مگه دلسوز ایران هست؟ اگر بود که واکسن بهمون میداد. باز چین حالا هرچی هست بد و خوب بهمون واکسن رسوندن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
قوی باشی ازت حساب میبرن.ما که هر چی توعون بوده دادیم کوتاهم نیومدیم. بمبو بسازیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
تا حالا یک منفعتی از مسکو ندیده ایم
آخرین اخبار