حمله تروریستی با سلاح سرد در نیوزیلند/ مهاجم به قتل رسید+ فیلم

پلیس نیوزیلند فردی را که اقدام به حمله با سلاح سرد در یک فروشگاهی کرده بود، کشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، پلیس نیوزیلند، یک فرد سریلانکایی تبار که در یک فروشگاهی در شهر آوکلند با سلاح سرد اقدام به حمله کرده بود، کشت.

نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد فرد مهاجم که سریلانکایی تبار بوده، تحت تأثیر ایده‌ها و نظریات گروه تروریستی داعش بوده است .

همچنین بی بی سی جهانی اعلام کرد پلیس نیوزیلند یک مرد را که پس از ورود به یک سوپرمارکت در آوکلند، شماری از افراد را با چاقو زخمی کرده بود، کشت.

بنابر اعلام بی بی سی، گزارش‌های محلی اعلام کرده دست کم ۶ نفر زخمی شده اند. یکی ازشاهدان، صحنه حادثه را بسیار وحشتناک توصیف کرد و به یکی از رسانه‌های نیوزیلند گفت که او مردی سالمند را دیده که در حالی که بر اثر ضربه چاقو زخمی شده بود، به روی زمین درازکش افتاده بود.

ویدئو‌های منتشر شده از حادثه نشان می‌دهد خریداران وحشت زده در حال دویدن برای خروج از این سوپرمارکتی هستند که در مرکز خرید «لین مال» (LynnMall) در منطقه «نیو لین» شهر آوکلند قرار داشت.

پلیس محلی نیوزیلند هم اعلام کرد: پلیس می‌تواند تأیید کند که یک نفر وارد یک یک سوپرمارکت در منطقه «نیو لین» شد و شماری را زخمی کرد.

گزارش‌های محلی اعلام کرده شش نفر بر اثر این حادثه به بیمارستان منتقل شده اند که حال سه نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

نخست وزیر نیوزیلند همچنین با تروریستی خواندن این حمله گفته فردی که این حمله را انجام داده، دارای تابعیت سریلانکا بوده و در سال ۲۰۱۱ وارد نیوزیلند شده بود.

گفتنی است در مارس ۲۰۱۹ نیز یک فرد مسلح هوادار برتری سفیدپوستان، ۵۱ نفر را در دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند به قتل رسانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام ،

کشته شد یا به قتل رسید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
فردا اعلام میکند اسلامی بوده
آخرین اخبار