بذر گندم مورد نیاز در لرستان ذخیره شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بذر مورد نیاز گندم برای کشاورزان استان تامین و ذخیره شده است و آمادگی لازم برای تهیه بخشی از بذر مورد نیاز سایر استان‌ها وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد،اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در مراسم افتتاح ۲ شرکت بذری زاگرس دانه ملکیان و طلا دانه کوهدشت اظهار کرد: امسال ۲۶ هزار تن گندم آبی و دیم به تعداد ۲۸ رقم و طبقات مختلف بذری برای اقلیم‌های متفاوت استان تامین شده است که علاوه بر رفع نیاز بذر استان می‌توانیم بخشی از نیاز سایر استان‌ها را تامین کنیم.

وی افزود: کشاورزان استان برای کاشت محصول استراتژیک گندم در پاییز امسال نگران تامین بذر نباشند، چراکه به اندازه نیاز با کیفیت بسیار مناسب و مورد تایید موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تهیه شده است و فصل کاشت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: ۴۵ درصد گندم بذری لرستان در شهرستان کوهدشت تولید و فرآوری می‌شود و جهت احداث زیرساخت‌های این ۲ شرکت در مجموع ۵۵ میلیارد تومان هزینه و زمینه اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه میزان سرمایه در گردش این ۲ شرکت ۴۰ میلیارد تومان است ادامه داد: در این ۲ شرکت بذور گندم، جو و نخود مورد نیاز استان لرستان تولید و فرآوری می‌شود.

سطح زیرکشت گندم دیم و آبی در استان به ترتیب ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ هکتار و ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است و هر سال ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار هکتار از این سطح برداشت می‌شد که امسال پیش بینی شده است به دلیل خشکسالی حدوود ۱۵۰ هزار تن گندم در این استان تولید شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار