طرح توسعه گاوداری ۲ هزار راسی دورود بهره‌برداری شد

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، طرح توسعه گاوداری ۶۵۰ راسی دورود بهره‌برداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد،اسفندیار حسنی مقدم، رییس جهاد کشاورزی لرستان در مراسم افتتاح طرح توسعه گاوداری شیری دورود اظهار کرد: با افزایش ظرفیت این گاوداری به ۲ هزار راس میزان شیر و گوشت تولید شده آن سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی جدیدی نیز ایجاد شده است ادامه داد: تولید گوشت این گاوداری ۴۰۰ صد تن در سال خواهد بود و شیر آن از ۲۰ تن در روز به ۶۰ تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و پروژه‌های متعدد دامپروری، شهرستان دورود قابلیت تبدیل شدن به قطب دامپروری استان و کشور را دارد چراکه بر مبنای سند آمایش، محور توسعه لرستان کشاورزی و دامپروری است.

حسنی مقدم با اشاره به اینکه لرستان حدود پنج درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کند بیان کرد: باید طرح‌های تبدیل گاوداری‌های سنتی به صنعتی با توجه ویژه‌ای در این استان اجرایی شود تا علاوه بر تولید گوشت قرمز بر میزان فراورده‌های لبنی نیز افزوده شود.

همزمان با هفته دولت بهره برداری از ۳۹ طرح در زیربخش‌های کشاورزی لرستان آغاز شده که برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها ۱۰۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

با افتتاح این تعداد طرح، ۳۳۵ فرصت شغلی ایجاد می‌شود و ۳۳۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

۱۵۰ هزار خانوار لرستانی از فعالیت‌های کشاورزی ارتزاق می‌کنند و سالانه حدود ۲ تا ۲.۵ تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار