بهره‌برداری سه طرح جهاد کشاورزی در بروجرد

در گرامیداشت هفته دولت سه طرح عمرانی و اقتصادی جهاد کشاورزی در بروجرد با حضور مسوولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد، رییس جهاد کشاورزی بروجرد روز یکشنبه درحاشیه افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: این پروژ‌ه ها با اعتباری بیش از ۱۵۰میلیارد ریال در بروجرد اجرا و به بهره‌برداری رسید.

جواد گودرزی افزود: این طرح‌ها شامل کارگاه تولید لواشک و فرآوری انواع میوه خشک در شهرک صنعتی کارگاه بسته بندی انواع گوشت دام در اشترینان و بهره برداری از ۲۳۶ هکتار سبستم آبیاری بارانی است.

وی بیان کرد: کارگاه تولید لواشک سالانه ۴۲۰ تن لواشک تولید و زمینه اشتغال ۱۵ نفر را با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اضافه کرد: واحد بسته بندی انواع گوشت دام در اشترینان با تولید ۳۰۰ تن و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری فرصت اشتغال را برای ۱۲ نفر فراهم نموده است.

گودرزی افزود: پروزه آبیاری تحت فشار تجمیعی با اعتبار ۸/۸میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی سال ۹۹ آغاز شده است.

وی گفت: پروژه با زیر پوشش قرار دادن ۲۲۶ هکتار از اراضی کشاورزی و بهره‌مندی ۵۰ خانوار از آب کشاورزی مورد نباز به بهره برداری رسید.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: سالانه ۱۰هزار میلیارد ریال انواع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

گودرزی افزود: شهرستان بروجرد با ۶۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصول زراعی و باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید میکند.

وی اظهارداشت: از مجموع ۶۹ هزارهکتار اراضی زراعی و باغی ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت ۳۵ هزار تن از جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی و باغبانی بیان کرد: این تعداد در ۲۳۲ روستای ۲ بخش مرکزی و اشترینان بروجرد فعالیت دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار