رئیس جمهور تونس بیش از ۵۰ مقام این کشور را ممنوع الخروج کرد

سازمان عفو بین الملل گفت رئیس جمهور تونس با دور زدن قوه قضائیه، حکم ممنوع الخروجی بیش از ۵۰ نفر از مقامات این کشور را صادر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از عرب نیوز، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد سعید قیس، رئیس جمهور تونس از زمان تعلیق پارلمان این کشور در ماه گذشته بیش از ۵۰ مقام، سیاستمدار و بازرگان را از سفر به خارج از تونس منع کرده است.

به گفته سازمان عفو بین الملل، قیس سعید ضمن دور زدن قوه قضائیه، با استفاده از حکم ممنوعیت سفر به خارج بسیاری از مقامات به نفع خود سود برده و احتملا  افراد بسیار بیشتری از ۵۰ اسمی که به ثبت  رسانده را ممنوع الخروج کرده است.

عفو بین الملل می‌گوید: اگر مقامات تونس می‌خواهند این اقدامات به عنوان اقدامات مشروع به نام مبارزه با فساد یا تأمین امنیت دولت تلقی شود، باید برای این کار از ابزار محدود استفاده کنند و خود نیز در این باره  پاسخگو باشند.

دو روز پیش، قیس سعید، رئیس جمهور تونس با اشاره به تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور گفت: تداوم فعالیت پارلمان تهدید و خطر علیه دولت محسوب می‌شود.

وی در دیدار با وزیر بازرگانی تونس تاکید کرد: دولت از سوی پارلمان تهدید می‌شود و این امر زمانی به وضوح قابل لمس است که با توجه به زد و بند‌ها و لابی‌هایی موجود در درون اقداماتی برای تصویب قوانین انجام می‌شود.

چندی پیش،  رئیس جمهور تونس با صدور فرمان ریاستی، تدابیر فوق العاده مربوط به تعلیق پارلمان و لغو مصونیت پارلمانی همه نمایندگان را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد و این در حالی است که مردم تونس از رئیس جمهور این کشور انتظار دارند، تشکیل دولت آینده را اعلام کند.

تونس با اقدام اخیر رئیس جمهور این کشور در برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان به مدت ۳۰ روز، وارد بحران سیاسی شد و احزاب او را به کودتا متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
در هر حالتی مردم سالاری بهتر از فرد سالاریه
آخرین اخبار