بازداشت شخصی که قصد ترور رئیس جمهور تونس را داشت

منابع خبری از تلاش و برنامه ریزی فردی برای ترور قیس سعید خبر دادند، اما این فرد پیش از هر اقدامی بازداشت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الشروق تونس نوشت: شخصی در یکی از شهر‌های ساحلی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس در آنجا حضور داشت، خود را برای ترور قیس سعید آماده می‌کرد، اما این فرد بلافاصله بازداشت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

پایگاه اینترنتی مصری الیوم نیز نوشت، رئیس جمهور تونس از تلاش برخی‌ها برای ترورش خبر داد.

قیس سعید گفت: کسانی که ادعا می‌کنند مرجع آنان اسلام است، تلاش کردند من را در مراسم امضای توافقنامه توزیع کمک‌های اجتماعی به خانواده‌های فقیر ترور کنند، اما من تنها از خدا می‌ترسم و اگر (در این ترور) می‌مردم، به شهادت رسیده بودم.

سعید افزود: اینان کجا و اسلام و اهدافش کجا؟ آن‌ها چگونه می‌توانند به ناموس زنان و مردان تعرض کنند و دروغ بگویند؟ دروغ برای آنان به یکی از ابزار‌های سیاسی تبدیل شده است. به آن‌ها می‌گویم از آنچه در سرشان می‌گذرد باخبرم و با وجود تلاش‌های ناامید کننده آن‌ها که با اندیشه ترور و کشتار و ریختن خون‌ها مرتبط است، امروز یا فردا شهید خواهم شد و به بخش دیگری از جهان هستی و نزد خداوند عادل خواهم رفت.

رئیس جمهور تونس افزود: "آنان که عادت دارند در تاریکی فعالیت کنند و به خیانت و دسیسه چینی در کشور و تحریک بیگانگان علیه ملت و کشور تونس عادت کرده اند، به جزای خود خواهند رسید. کسی که میلیارد‌ها پول مردم را می‌گیرد از هیچ مصونیتی برخوردار نیست. تونس ملک کسی نیست. نه داماد و نه قاضی هیچ یک مصونیت ندارند که بخواهند میلیارد‌ها پول کسب کنند. ماموران (دولتی) مبالغ هنگفتی را توقیف می‌کنند و می‌گویند تونس فقیر است."

او تصریح کرد: "سران کشور‌ها دریافته اند ما از جمله کسانی نیستیم که خون مردم را می‌ریزند یا به فکر بمب و مین گذاری هستند. موشک‌های ما بر سکو‌ها آماده است و کافی است با زدن یک دکمه در عمق مناطق فرود بیایند. به این ترتیب با آن‌ها مقابله خواهد شد و نیرو‌های نظامی و امنیتی ما اجازه نخواهند داد آن‌ها به اهداف خود برسند."

تونس با اقدام اخیر قیس سعید، رئیس جمهور این کشور در برکناری نخست وزیر و تعلیق پارلمان به مدت ۳۰ روز، وارد بحران سیاسی شد و احزاب او را متهم به انجام کودتا کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار