استاندار خراسان جنوبی:

نیروی انسانی کارآمد نداشته باشیم، بقیه سرمایه‌ها از بین می‌رود/ کافی نبودن خدمات ارائه شده به بازنشستگان

استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورتی که در کنار سرمایه‌های خود نیروی انسانی خوبی نداشته باشیم، بقیه منابع را از دست داده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه استانی گفت: خدمات خوبی صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان می‌دهد اما نسبت به مقام بازنشستگان، خدمات اندکی است.

او بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای را منابع انسانی دانست و افزود: اگر در کنار سایر منابع مختلف سرمایه، نیروی انسانی خوبی نداشته باشیم، همه سرمایه‌های یک جامعه از بین می‌رود.

ملانوری ادامه داد: اگر به دنبال توسعه پایدار در جامعه هستیم باید از نیروی انسانی به خوبی استفاده کنیم چرا که بزرگترین منبع توسعه هر جامعه نیروی انسانی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همه ما اعتقاد داریم که در کنار علم، دانش، تخصص و فن که در آموزشگاه و دانشگاه‌ها یاد می‌گیریم، ظهور و بروز نتایج علمی و آموخته‌ها در کنار تجربه ثمره خود را نشان می‌دهد و دانش بدون تجربه نمی‌تواند موفقیت لازم را ایجاد کند.

او تصریح کرد: چند سال است که اصطلاح پیشکسوتان به جای بازنشستگان به کار برده می‌شود و اصطلاح درست‌تری است زیرا کسی که بعد از ۳۰ سال تجربه‌اندوزی در بحران‌ها به او بازنشسته بگوییم با هیچ منطقی سازگار نیست در حالی که انسان بازنشسته بهره‌وری آن به درجه مطلوب رسیده و باید با تمام و کمال از تجربه آن استفاده کنیم.

ملانوری گفت: اینکه در سازمانی یک نیروی انسانی از کار منفک می‌شود به معنای غیر مفیدن بودن او نیست و این یک نگاه اشتباه است؛ در برخی کشور‌های توسعه یافته مکان‌ها و سازمان‌هایی به عنوان اتاق فکر ایجاد شده تا افراد پیشکسوت به افراد جوان‌تر برای اداره امور مشاوره بدهند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر کشور به دنبال توسعه و ترقی است، بهترین راهش این است که از دانش، تخصص و تجربه بازنشستگان استفاده شود.

او عنوان کرد: برخی افراد عمر‌های کوتاهی داشتند، اما آثاری از خود بر جا گذاشتند که تا سال‌ها جامعه از اثرات آن بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.