از وضعیت وخیم کرونا در آبیز تا چشم انتظاری مردم برای راه اندازی مرکز جامع سلامت

با افزایش بیماران مبتلا به کرونا و کمبود فضا در مرکز جامع سلامت شهر آبیز وضعیت نامطلبوبی در پیک پنجم کرونا در این شهر بوجوده آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرونا، ویروس مرموزی که هر لحظه از غفلت هایمان برای خود فرصت صید  ایجاد می‌کند، این روزها باعث شده  بخش کرونایی بیمارستان زیرکوه  شلوغ‌تر از هر زمانی باشد.

شهرستان زیرکوه همچون بسیاری از نقاط استان روز‌های سیاه کرونایی را سپری می‌کند، در دل این شهرستان، شهر آبیز و روستا‌های اطراف آن با جمعیت حدود ۴ هزار نفری رکورد دار مبتلایان به ویروس کرونا هستند.

متأسفانه با وجود توصیه های بهداشتی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی  در بین مردم کمرنگ شده است و این بی احتیاطی وضعیت کرونا در آبیز سیاه و آمار مبتلایان  را هر روز بیشتر از روز قبل است.

یکی از شهروندان آبیز گفت: راه رهایی از بند این ویروس خطرناک اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و جلساتی است که در محیط‌های بسته و با جمعیت زیاد برگزار می‌شود.

او می گوید: همه این بی احتیاطی‌ها باعث شده آمار مراجعات مردمی و بیماران کرونایی به تنها مرکز خدمات جامع سلامت این شهر افزایش چشمگیری داشته باشد.

این شهروند ادامه داد: تزریق سرم، آمپول بیماران سرپایی کرونا مثبت و واکسن کرونا، انجام تست کرونا و بستری بیماران کرونایی همه این‌ها در مرکز جامع سلامت انجام می‌شود.

او گفت: با توجه به اینکه کمبود فضای درمانی و تخت پذیرش در این مرکز انتظارات مردم را برآورده نمی‌کند، به اجبار خیلی از مردم برای دریافت خدمات درمانی راهی شهر‌های اطراف می‌شوند.

گره‌ای که با دست خیرین و مسئولان باز می‌شود

ناصری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زیرکوه گفت: در مرکز خدمات جامع سلامت شهر آبیز به علت کمبود فضا در خدمت رسانی به مراجعین با مشکل موجه شده ایم.

او افزود: طی جلساتی که با اعضای شورای برگزار کرده ایم مقرر شده است تا ۲ روز آینده یک دستگاه کانکس به این مرکز منتقل شود تا مقداری از مشکل کمبود فضا برطرف شود.

او افزود: با قرار گرفتن این کانکس واکسیناسیون کرونا در این محل انجام می‌شود تا کمی از ازدحام مراجعین کاسته شود.

ناصری اظهار کرد: برای ساخت مرکز جدید جامع سلامت در شهر آبیز قطعه زمینی توسط شورا و شهرداری به شبکه بهداشت و درمان این شهر واگذار شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زیرکوه تصریح کرد: بعد از تامین اعتبارات استانی و با کمک‌های خیرین تا پایان امسال مرکز جدید جامع سلامت در این شهر راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.